مشاوره برند و مدیریت برند ساختمانی

توسعه مهندسی نیکان خدمات مشاوره برند و مدیریت برند ساختمانی به فعالان حوزه صنعت ساختمان ارائه می دهد. این خدمات برندسازی شامل برندینگ مکان نیز می گردد.

این خدمات برندینگ می تواند برای شرکت های ساختمانی ، مهندسین مشاور ، شرکت های معماری و معماری داخلی ، توسعه دهندگان املاک ، مشاورین املاک ، ساختمان های مسکونی – اداری – تجاری در حال ساخت یا اتمام یافته و اشخاص شاغل در صنعت ساختمان راهگشا باشد.

پایه و اساس راه اندازی و بهره برداری هر مجموعه و ساختمانی ، داشتن استراتژی مشخص و صحیح است. استراتژی مناسب با برنامه‌ریزی بازاریابی مشخص می شود. از وظایف مشاور برندینگ می تواند مشخص نمودن استراتژی های مناسب نیز باشد.

برندینگ

برند ساختمانی چیست؟

برند یک لفظ است که خدمات کسب و کارهای مختلف را از هم متمایز می سازد. در برند مکان به عنوان یک برند ساختمانی ، این ساختمان است که به عنوان یک ارائه دهنده خدمات با مخاطبین خود تعامل دارد.

برند مجموعه ای از دارایی ها و استعدادهاست که با یکدیگر مرتبط می شوند. نام برند و نماد چیزی است که برای یک کسب و کار ایجاد ارزش می کند و کارایی فعالیت های بازاریابی را افزایش می دهد.

برند ساختمانی مجموعه ارزش های نمادینی را برای آن ساختمان ، مکان یا کسب و کار به نمایش می‌گذارد که سبب افزایش تمایل و خواسته ی مخاطبین به استفاده از خدمات آن ساختمان ، مجتمع و مجموعه می شوند. در واقع برند شخصیت یک مجموعه را به نمایش گذارده و سبب ایجاد موقعیتی قابل تشخیص برای کسب و کار ، مجموعه و ساختمان در مقابل مخاطبین می شود.

وظیفه یک ارائه دهنده خدمات مشاوره برند و مدیریت برند این است که این ارزش ها را برای یک برند ساختمانی یا مکان به بهترین نحو ممکن نمایان سازد.

برند توسعه مهندسی نیکان

برندسازی مکان ( Place Branding ) چیست؟

عملیات برندسازی برای یک فضا یا مکان را برندسازی مکان می نامند. برندینگ مکان همانطور که می تواند رونق بخش اقتصاد یک کشور ، شهر یا منطقه باشد ، دلیل رونق صنعت ساختمان در میان مدت و بلند مدت است.

برند سازی مکان به معنای ساخت یک هویت و چهره شاخص و متمایز برای یک محل خاص است. برندینگ مکان کشف ، ایجاد ، توسعه و تحقق بخشیدن به ایده ها و مفاهیم به منظور بازسازی هویت یک مکان و خصایص آن می باشد.

ساختمان برند

چرا برندهای لوکس با ساختمان برند به صنعت ساختمان می آیند؟ بسیاری از برندهای لوکس در جهان جهت توسعه برند خود با استفاده از خدمات مشاوره برند و مدیریت برند تخصصی به صنعت ساختمان وارد شده و برندینگ مکان را در حد اعلاء خود به انجام می رسانند.

برندسازی مکان می تواند برای یک کشور ، شهر ، منطقه ، محله ، مجموعه گردشگری و توریستی ، مجتمع تجاری ، مجتمع مسکونی ، شهرک ویلایی ، مجموعه اقامتی و پذیرایی ، مجموعه بهداشتی و مراقبتی ، مجتمع فرهنگی و … انجام پذیرد.

برندینگ مکان می تواند برای یک مکان بزرگ یا یک مجموعه کوچک انجام شود و تفاوت اصلی خدمات برندینگ، حجم اطلاعات لازم برای پردازش و بررسی است.

  • چگونه مشاور و مدیر برند ، برندسازی مکان را شروع می نماید؟ 

برندسازی مکان ابزاری است برای ادراک مکان، هویت و موقعیت های آن. در انتخاب استراتژی های برندسازی مکان بایستی بسیار دقت نمود زیرا این احتمال وجود دارد که به دلیل ایجاد سردرگمی بین برند مکان ، مکان مورد نظر با سایر مکان ها اشتباه گرفته شود.

برندسازی ساختمان صرفاً بازاریابی برای فروش نیست. برندینگ ساختمان مجموعه اقداماتی برای ماندگاری یک مجموعه ساختمانی است که توسط مشاور برند و مدیریت برند انجام می پذیرد.

برندسازی برای یک مکان چند بعدی و چندگانه است و پیچیدگی های بسیاری دارد. برخی متغیر های متعدد برندسازی مکان عبارتند از : ساختمان ، تاریخ ، ابعاد اقتصادی و جغرافیایی مکان ، شخصیت دموگرافیک آن مکان و … . علاوه بر اینها متغیرهای دیگری مانند مدرن یا سنتی بودن نیز بر موفقیت برندسازی برای یک مکان می توانند موثر باشند.

تمام این متغیرها وابسته به ذخیره سازی در ذهن مشتریان هستند. برندسازی مکان بصورت ایجاد شبکه ای از وابستگی ها مانند ویژگی های بصری ، شفاهی و رفتاری به واسطه‌ی اهداف، ارزش ها، ارتباطات، فرهنگ جوامع ساکنین و طراحی کلی آن مکان در ذهن مخاطب تجسم می یابد.

ساکنین در بحث برندسازی مکان به عنوان هسته‌ی مرکزی عمل می کنند، آنها گروه هدف نیستند بلکه بخشی از آن مکان هستند. به واسطه‌ی توصیه ها و پیشنهادات مثبت ، ساکنین تبدیل به سفیران آن مکان می‌شوند. در واقع ساکنین آغازگر فعالیت های برندسازی برای یک مکان می باشند. بنابراین غیر از خود بنا ، هویت ساکنین می تواند به عنوان هدف اصلی و تسهیل کننده در برندسازی مکان نقش اصلی را ایفا نماید.

مشاور برند
مدیریت بهره برداری
  • برندینگ مکان و بهره برداری

پروژه برندسازی مکان یک پروژه مدیریت تغییر است که برنامه ریزی و اجرای آن با خدمات مشاوره برند و مدیریت برند پیاده سازی می گردد. نکته اصلی فهم چگونگی تغییر دیدگاه ها و رفتارهای مردم است.

برندسازی از پایه های اساسی بهره برداری یک مرکز تجاری می باشد. بسیار مجتمع های تجاری هستند که با گذشت زمان اندکی از شروع بهره برداری دچار مرگ تدریجی می شوند. برای جلوگیری از این اتفاق چاره ای جز اقدامات مداوم و مدیریت برند نیست.

ساختمان مارک دار چه ساختمانی است؟

ساختمان مارک دار یا ساختمان برند بنایی است که با اصول برندینگ مکان ، برندسازی شده است.

ساختمان های مارک دار از ماندگاری بیشتری نسبت به سایر بنا‌ها در اذهان مردم برخوردارند. این ساختمان ها سریع تر و گران تر بفروش میرسند. این امر به سبب ارزش ویژه ای است که برندسازی مکان توسط مشاور برند و مدیریت برند برای آن ساختمان ایجاد کرده است.

اما متاسفانه امروزه در ایران منظور از ساختمان مارکدار ، ساختمانی است که یک معمار یا سازنده برند آن را ساخته باشد. اما ساختمان مارک دار ساختمانی است که علاوه بر موارد فوق ، خدماتی که به مخاطبین و استفاده کنندگان ارائه می دهد و بهره برداری آن نیز خاص و برند باشد. زیرا آنچه که یک برند ساختمانی را ماندگار می کند ، بهره برداری مناسب است. در راستای هدف برند سازی اصولی توسعه مهندسی نیکان خدمات مدیریت بهره برداری حرفه ای نیز به مجتمع های ساختمانی ارائه می دهد.

برند ساختمانی
شرکت ساختمانی برند

کدام شرکت ها برند ساختمان سازی هستند؟

گروه توسعه مهندسی نیکان با بیش از ۲۰ سال فعالیت ساختمانی به عنوان مهندسین مشاور و شرکت ساختمانی ، پروژه های طرح و ساخت بسیاری را به انجام رسانیده است. این مجموعه به عنوان یک برند ساختمانی موفق می تواند با بالاترین کیفیت خدمات طراحی و ساخت پروژه های فاخر را ارائه نماید.

همچنین برخی شرکت ها و سازندگان فعال در حوزه املاک که برندسازی ساختمانی و سیستم مدیریت کیفیت در آن مجموعه ها پیاده سازی گردیده ، با ارزیابی فنی و کیفی می توانند از سوی توسعه مهندسی نیکان به مالکین و سرمایه گذاران این حوزه معرفی شوند.

خدمات برندینگ ساختمانی

شناخت کامل از صنعت ساختمان ، اولین الزام ارائه خدمات برندینگ ساختمانی می باشد. توسعه مهندسی نیکان با بیش از ۲۰ سال سابقه در صنعت ساختمان و املاک در حوزه های طرح و ساخت و بهره برداری ، خدمات مشاوره برند و مدیریت برند به فعالان عرصه ساختمان و املاک ارائه می دهد. برنامه زمانبندی اجرای کار خدمات برندینگ هر مرحله قبل از شروع کار توافق می شود.

توسعه مهندسی نیکان علاوه بر خدمات مشاوره ای ، خدمات آموزش و مربیگری ویژه مدیران و سازمان ها را در این خصوص به جهت پیاده سازی و مدیریت برند ، ارائه می نماید.

خدمات برندینگ در دو سطح دسته بندی می شوند:

  • مشاوره برندسازی ساختمانی و برندینگ مکان

  • تهیه و تنظیم کتاب برند

  • برندسازی و مدیریت برند ساختمانی و برند مکان

خدمات برندینگ

مراحل برندسازی ساختمان یا برندسازی مکان

  1. آنالیز و تحلیل برند مکان کنونی

  2. تدوین اهداف پروژه برندسازی مکان

چشم انداز، بیانیه مأموریت، اهداف و …

  1. نحوه خلق هویت بصری و غیر بصری برند ساختمان

نام و المان‌های برند ساختمان ، وبسایت و شبکه‌های اجتماعی ساختمان و مکان ، تعریف وعده و شخصیت برند ساختمان یا مکان و …

  1. نحوه برندسازی ساختمان و مکان

شبکه سازی و تأیید اجتماعی، روابط عمومی، اخذ استانداردها و گواهینامه های لازم و …

  1. نحوه مدیریت تبلیغات و پیاده سازی کمپین‌های تبلیغاتی

طراحی، بودجه بندی، نظارت  بر روند اجرا، تهیه گزارش درباره میزان اثربخشی

  1. نحوه کنترل تصویر برند مکان در حوزه فیزیک مکان، ارتباطات مکان و پیشنهاد و توصیه مکان

  2. برنامه‌ریزی استراتژیک و تدوین برنامه‌های زمانبندی و بودجه‌بندی برندینگ مکان در ۴ بخش زیر:

  • سخت افزاری ( زیرساخت و ساختمان )

  • نرم افزاری ( رویدادها و محتوا )

  • ابزار سازمانی ( ساختار دهی و سازمان‌دهی )

  • ابزار مجازی ( نمادها و اقدامات نمادین )

کتاب برند

 کتاب برند (Brand Book) در برندینگ مکان

از خدمات برندینگ ساختمانی توسعه مهندسی نیکان در مشاوره برند و مدیریت برند ، تهیه و تنظیم کتاب برند برای یک مکان یا برند ساختمانی است. کتاب برند خلاصه ای از استراتژی های برند و بازاریابی ، جایگاه برند ، ویژگی های استاندارد و متمایز برند ، شخصیت و هویت برند ، شعار و رنگ برند ، نحوه ارتباط  و عمل برند در برابر مخاطب و رقبا  و … می باشد.

کتاب برند به یک مکان یا کسب و کار وقتی کمک می کند که می خواهد تصمیمی برای آن کسب و کار ، مکان یا فضا گرفته شود. این تصمیم می تواند در هریک از حوزه های  مدیریت کسب و کار ،  بهره برداری ، بازاریابی ، فروش و … باشد. با رجوع به کتاب برند می توان تصمیمات درستی برای برند ساختمانی گرفت.

یک کتاب برند حرفه ای و جامع بدون آموزش و اقدام مناسب ارزش چندانی نخواهد داشت. آموزش نیروها ، مدیران و افراد ذینفع در یک برندسازی موفق از اقدامات شاخص برندینگ است.

پس از مشخص شدن استراتژی ها و نحوه برندسازی با مشاوره برند ، پیاده سازی و مدیریت برند از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.

ما می دانیم مخاطب شما چه می خواهد.

ما با تکیه بر دانش برندینگ خود، مشاور شما خواهیم بود.

THOUGHT LEADERSHIP

تماس با ما
تماس با ما