خدمات طراحی و ساخت ساختمان اداری

طراحی و ساخت ساختمان اداری

طراحی و ساخت ساختمان اداری سبک معماری تخصصی است که برای پوشش فعالیت‌های اداری در فضاهای متنوع سازمانی انجام می‌پذیرد. در اجرای چنین فضاهایی تأمین نیازهای اداری در اولویت قرار دارد. برای ساماندهی فعالیت‌های متنوع اداری به الگوی مناسبی از چیدمان تجهیزات، جانمایی فضاها و همچنین سطح دسترسی کارمندان به بخش‌های مختلف ساختمان اداری نیاز داریم. در کل هر فضای اداری دارای ریتم کاری مشخصی از فعالیت‌های دفتری، ثبت اسناد و یا گزارش‌دهی است. برای پیاده‌سازی تمامی این موارد الگوهای مناسب معماری با در نظر داشتن نوع فعالیت اداره طراحی ‌خواهد شد.
در طراحی ساختمان اداری به ایجاد فضاهای کاربردی می‌پردازیم. هر فضای اداری باید در ساختاری یکپارچه در کنار مدیریت، فعالیت کارمندان و ارباب رجوع و یا چیدمان تجهیزات اداری شکل‌ گرفته باشد. به ‌این ‌ترتیب اصول طراحی فضاهای اداری در چند جمله ساده خلاصه می‌شود. این فضا محیطی است که با جریان کار اداری همخوانی دارد و باعث اختلال در کار کارمندان نمی‌شود. در عین ‌حال باعث ایجاد حس خوب و افزایش بهره‌وری کارمندان خواهد شد.

مکاتبه با نیکان

طراحی نما ساختمان اداری

از ساختار کلی، طراحی نما در فضاهای خارجی و داخلی ساختمان اداری، متریال‌های کار شده در محیط، الگوی نورپردازی، فضاسازی‌ها، چگونگی دایر کردن دفاتر و حتی مسیر هدایت ارباب رجوع برای تکمیل فرآیندها، اهم موضوعات در طراحی و ساخت ساختمان است.
برای ساخت ساختمان اداری می‌توانید از خدمات فنی و مهندسی گروه نیکان استفاده کنید. کارشناسان نیکان با بررسی الگوی کاربردی فضا و همچنین تحلیل ساختار اتوماسیون اداری با در نظر داشتن پتانسیل‌های مکان مورد نظر، الگوی مناسبی از طراحی ایده‌آل را تدارک می‌بینند تا در نهایت شاهد ایجاد یک ساختار هارمونی شده از دفاتر و فعالیت‌های اداری باشیم.

رویکرد تخصصی در ساخت ساختمان اداری

همه فعالیت‌های اداری یکسان نیستند. چارت اداری در فضاهای صنعتی تا فعالیت‌های خدماتی و حتی نهادهای اقتصادی و بازرگانی متفاوت است. وقتی الگوی فعالیت‌های اداری متفاوت باشد، لاجرم نیاز به فضاسازی‌های تخصصی داریم. ساخت ساختمان اداری باید رویکرد تخصصی در مسیر توسعه فعالیت کاربردی همان اداره داشته باشد. به ‌این ‌ترتیب روش ساخت ساختمان اداری شرکت مهندسی با ساخت ساختمان اداری محیط کارخانه به کل متفاوت خواهد شد.
این تفاوت‌ها نیاز به نگاه تخصصی در اجرای طراحی و ساخت فضاهای اداری دارد. برای این منظور در گروه نیکان الگوی طراحی را به چند دسته‌بندی کلی تقسیم کرده‌ایم. این دسته‌بندی‌ها به ‌قرار زیر هستند.

  • طراحی ساختمان اداری کارخانه
  • طراحی ساختمان اداری شرکت مهندسی
  • طراحی ساختمان اداری شرکت بازرگانی
  • طراحی ساختمان اداری شرکت دانش بنیان

این چیدمان باید به شکلی باشد تا از تمام فضا به‌ درستی استفاده شود، بهره‌وری کار افزایش پیدا کند، ارتباط درون ‌سازمانی به ‌درستی برقرار شود و همچنین اختلالی در روند کار کارمندان ایجاد ننماید.

خدمات ساخت ساختمان اداری

شرکت ساخت ساختمان اداری نیکان برای چیدمان محیط اداری قبل از هر اقدامی سعی می‌کند تا الگوی کار کارمندان را تحلیل نماید. هر اداره روش کار مخصوص به خودش را دارد. چیدمان فضاها و جانمایی وسایل باید به شکلی باشد که علاوه ‌بر خلق محیطی راحت و زیبا الگوی کار مفید و مخصوص آن اداره نمایان باشد.

-پلن باز بستهشرکت طراحی داخلی اداری

طراحی ساختمان اداری کارخانه

کارخانه‌ها در ابعاد بزرگ و سالن‌های تولید برای فعالیت صنعتی دایر هستند. اگر چه هدف نهایی هر کارخانه تولید محصولات صنعتی شده ‌است؛ اما در نهایت هر فضای کارخانه‌ای به ساختمانی اداری نیاز دارد. الگوی ساخت ساختمان کارخانه کاملاً متفاوت از دیگر فضاهای اداری است.
ساختمان کارخانه قاعدتاً در محوطه سالن‌های تولید کارخانه دایر می‌شود. در کارخانه‌های بزرگ این ساختمان باید فضایی محوری داشته باشد. گاهی هم بخش کوچکی از فضای سالن‌های تولید برای ساخت فضای اداری کارخانه استفاده می‌شود. الگوی طراحی کارخانه به شکلی است که تعاملی ساده و البته مفید میان فضای تولید و بخش اداری برقرار باشد.

طراحی ساختمان اداری کارخانه

برای این منظور جانمایی فضای اداری در نزدیک خطوط تولید کارخانه بهترین پیشنهاد است. البته این فضا باید ساختاری کاملاً ایزوله شده از محیط تولیدی باشد. به نوعی در ساخت کارخانه به‌ دنبال آن هستیم که بتوانیم از فضای اداری کارخانه به فعالیت‌های کارخانه مسلط باشیم. اما هیچ وجه مشترکی از محیط اداری کارخانه در بخش‌های تولیدی آنجا وجود نداشته باشد. فضای اداری کارخانه باید در محیط کارخانه و مسلط به کارخانه طراحی ‌شده، اما تحت تأثیر محیط کارخانه قرار نگیرد.
طراحی دیوارهای عایق صدا، بازشوهای اتوماتیک، ایجاد پنجره‌هایی برای تماشای خط تولید، حضور نورگیرهایی متفاوت از فضای تولید، دسترسی ساده دفاتر به محیط تولیدی کارخانه و… از الزامات کلی برای طراحی و ساخت ساختمان کارخانه است. خدمات فنی و مهندسی گروه نیکان شامل اجرای ساختمان‌های اداری محیط کارخانه می‌شود. کارشناسان این گروه با بازدید از فضای کارخانه، نوع محصول تولیدی، روند اتوماسیون کار فضای کارخانه و الزامات مدیریت در سطح دسترسی به محیط تا نحوه ارتباط کارگران با فضای اداری، به چیدمان نهایی ساختمان کارخانه می‌پردازند. در این الگوی طراحی به دنبال ایجاد تعامل هر چه بهتر فضای اداری با محیط تولیدی در سطح کارخانجات هستیم.

ساخت ساختمان اداری

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

97 87 77 88 – 021

از کجا شروع کنم؟

پروژه‌های ما

فضای معمول اداری

طراحی ساختمان اداری شرکت مهندسی

بخش مهمی از خدمات گروه نیکان برای خلق فضاهای تخصصی فعالیت‌های مهندسی است. شرکت‌های مهندسی اگر چه الگوی طراحی اداری دارند؛ اما فعالیت آنها شباهت چندانی به دیگر فضاهای اداری نخواهد داشت. در شرکت‌های فنی و مهندسی جریان پیوسته‌ای از پروژه‌های مهندسی شده در حال طراحی و پیاده‌سازی است. گاهی با فضای شرکت مهندسی نرم‌افزار مواجه هستیم و گاهی قرار است چیدمان شرکت مهندسی راه و ساختمان را طراحی نماییم. در تمامی این موارد با مراجعه ارباب ‌رجوع زیادی مواجه نیستیم. گاها برای این منظور، شرکت مهندسی نیاز به ایجاد فضاهای تخصصی مناسب هدایت و راه‌اندازی کار ارباب رجوع نداریم. زیرا مشتریان چنین شرکت‌هایی محدود اما پروژه‌های آنها بزرگ است.

جانمایی طراحی شرکت مهندسی

ما در گروه نیکان الگوی کار اداری مخصوص شرکت‌های مهندسی را می‌شناسیم. چنین شرکت‌هایی دائماً در حال کار تخصصی بر روی پروژه‌های فنی و مهندسی هستند. لذا نیاز به فضاهای کار تخصصی مهندسین شرکت الزامی است. جانمایی مناسب دفاتر اداری، ایجاد فضاهای کار تخصصی شرکت، طراحی مناسب چارت مدیریتی و در کل خلق یک هارمونی مناسب از فعالیت پویای مهندسین، طراحان و کارشناسان شرکت در اولویت الگوی احداث شرکت مهندسی قرار دارد.جانمایی فضاهای اداری شرکت‌های مهندسی باید برای دسترسی ساده و مفید پرسنل به یکدیگر پیش ‌بینی ‌شده باشد. در عین ‌حال لازم است تا هر کدام از کارمندان شرکت در فضایی اختصاصی یا نیمه اختصاصی قرار گرفته تا هر چه ساده‌تر و مؤثرتر بر روی فعالیت‌های تخصصی مهندسی تمرکز کنند.

نور پردازی شرکت مهندسی

نوع نورپردازی، نحوه استفاده بهینه از فضاهای ساختمانی، استفاده مناسب از مبلمان اداری مناسب فعالیت‌های مهندسی و چگونگی پذیرایی از مهمانان شرکت تا نحوه دسترسی به مدیریت مجموعه از جمله نکات کلیدی در طراحی شرکت مهندسی است. در گروه نیکان نسبت ‌به خلق فضاهای بهینه، متناسب با فعالیت‌های مهندسی واقف هستیم و می‌توانیم با تحلیل هر فضای اداری و کاوش پتانسیل‌های محیط، بهترین طراحی شرکت مهندسی را تدارک ببینیم.

شرکت طراحی ساختمان اداری

کارشناسان شرکت نیکان آماده هستند تا به شما برای تمامی مراحل، خدمات مشاوره‌ای و اجرایی حرفه‌ای را ارائه نمایند.

طراحی ساختمان اداری شرکت بازرگانی

شرکت‌های بازرگانی مرکز فعالیت‌های بزرگ تجاری هستند. این شرکت‌ها دارای ارباب‌ رجوع زیادی هستند. اما ارباب ‌رجوع این شرکت‌ها گاهاً سرمایه‌گذارهای کلان در فعالیت‌های بازرگانی می‌باشند. برای طراحی ساختمان اداری شرکت بازرگانی، رسیدن به فضایی پویا در نهایت زیبایی و البته با طراحی درست و مناسب پذیرایی از ارباب ‌رجوع مورد نظر است. در عین ‌حال رسیدن به فضایی کاملاً امن با سطح دسترسی کنترل ‌شده برای طراحی اتاق‌های بازرگانی از اهمیت بالایی برخوردار است.
گروه نیکان رویکرد تخصصی برای طراحی شرکت بازرگانی دارد. این رویکرد شامل طراحی مناسب لابی، اتاق انتظار، دفتر مدیریت و نحوه دسترسی به شخص مدیر شرکت را شامل می‌شود. در عین ‌حال طراحی فضای مناسب اتاق نگهبان و در صورت لزوم استفاده از گیت‌های امنیتی برای کنترل ورود و خروج افراد و ممانعت از ورود افراد متفرقه از دیگر ملاحظات در طراحی شرکت بازرگانی است.

کلیدی‌ترین معیار طراحی شرکت بازرگانی

زیبایی از کلیدی‌ترین معیارها در طراحی شرکت‌های بازرگانی است. فضای اداری این شرکت‌ها باید حس لاکچری بدهد و به مشتری خود القا کند که شرکت شما بسیار پولدار است. این موضوع در چالش طراحی کارشناسان گروه نیکان قرار دارد. ما با بررسی فضا، سعی در افزایش قابلیت‌های آن داشته تا با استفاده از متریال مناسب، نماسازی مناسب با نوع فعالیت شرکت، هنر نورپردازی و طراحی داخلی و در نهایت استفاده درست از مبلمان، الگوی کاملی از ساخت یک شرکت بازرگانی را بیافرینیم.

ساخت ساختمان اداری

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

97 87 77 88 – 021

از کجا شروع کنم؟

پروژه‌های ما

طراحی ساختمان اداری شرکت دانش بنیان

شرکت‌های دانش بنیان قبل ‌از آنکه نهادهای اقتصادی باشند، فضاهای عملی از فعالیت‌های آکادمیک هستند. این شرکت‌ها دایر می‌شوند تا ایده‌های نوین در عرصه‌های مختلف فنی و مهندسی تا تجارت و بازرگانی و حتی علوم پزشکی و داروسازی را عملی سازند. برای طراحی شرکت دانش بنیان نیاز به فضاهایی داریم که چنین دورنمایی را بهینه‌تر سازند.
در گروه نیکان برای طراحی ساختمان اداری شرکت دانش بنیان برنامه‌ای مدرن و البته کارآمد داریم. برای این منظور توجه به حوزه فعالیت شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است. ساختمان چنین شرکت‌هایی باید حس پویایی داشته باشد. حسی از ایجاد خلاقیت‌ها و یا انگیزه پیگیر شدن نوآوری‌ها. جانمایی سرراست فضاها، ایجاد فضاها برای تعامل ساده‌ی کارمندان، خلق فضاها برای ایجاد جلسات گروهی حین کار، طراحی مناسب فضای مدیریت شرکت برای تعامل مناسب با تمامی کارمندان و البته چگونگی هدایت ارباب رجوع در محیط اداری از مهم‌ترین چالش‌ها برای طراحی شرکت دانش بنیان است.

جانمایی طراحی شرکت دانش بنیان

پرسنل شرکت‌های دانش بنیان دائماً با تجهیزات مدرن و سیستم‌های نوین کار می‌کنند. در محیط اداری باید نحوه دسترسی پرسنل به فضاهای کار تخصصی پیش‌ بینی ‌شده باشد. در عین ‌حال از جانمایی مناسب مبلمان اداری، نورپردازی کافی و حتی استفاده‌ی مناسب از عناصر طبیعی مانند گل ‌و گیاه در شرکت دانش بنیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخن پایانی

طراحی و ساخت ساختمان اداری برای بهبود محیط کار، افزایش بهره‌وری و همچنین استفاده بهینه از فضاهای ساختمانی صورت می‌گیرد. به صرف طراحی و جانمایی چند اتاق، یک محیط اداری ساخته نمی‌شود. این اتاق‌ها باید در مسیر اتوماسیون اداری شرکت و طی شدن برنامه‌های اداری، تداخل ایجاد نکنند. گاهی لازم است تا برای نحوه هدایت ارباب رجوع در فضاهای مختلف محیط اداری برنامه‌ریزی کنیم. از طراحی مناسب لابی تا چگونگی دسترسی ارباب ‌رجوع به فضاهای مختلف اداری اهمیت بالایی دارد.
چگونگی جانمایی اتاق جلسات، سطح دسترسی به مدیریت شرکت و همچنین نحوه دسترسی مدیریت به اتاق جلسات و دیگر فضاهای اداری نیز مورد توجه هستند. در عین ‌حال همیشه باید فکری برای خلق فضاهای خدماتی مانند آبدارخانه و یا سرویس‌های بهداشتی مخصوص پرسنل و ارباب رجوع کرده باشیم.
خدمات شرکت نیکان شامل تمامی این جزئیات می‌شود. کارشناسان نیکان با بررسی دقیق محیط اداری و تحلیل مناسب فعالیت شرکت، چگونگی جانمایی فضاها تا طراحی نقشه‌ی جامع محیط اداری را برنامه‌ریزی می‌کنند. برای طراحی هر محیط اداری و خلق یک فضای پویا و مفید می‌توانید از خدمات طراحی و ساخت ساختمان اداری شرکت در گروه توسعه مهندسی نیکان استفاده کنید.

پروژه‌های خدمات طراحی و ساخت اداری