اصول طراحی فضاهای اداری چگونه است؟
اصول طراحی و ساخت اداری با چیدمان وسایل در محیط خانگی و یا فضاهای کارگاهی و خدماتی متفاوت است. در محیط اداری باید هنر جانمایی درست فضاها را رعایت کنیم. محیط اداری باید زیبا باشد. جلوه بصری آن آرامش بخش باشد. در عین حال از نظر چیدمان و کاربرد وسایل شرایطی کارآمد و مفید داشته باشد. استفاده بهینه از فضا نیز اهمیت زیادی دارد. محیط اداری همیشه فضای محدودی است که قرار است انبوه فعالیتها در داخل آن انجام پذیرد. لذا برای طراحی داخلی اداری باید به چگونگی چیدمان مفید فضاها بیاندیشیم.
این چیدمان باید به شکلی باشد تا از تمام فضا به درستی استفاده شود، بهرهوری کار افزایش پیدا کند، ارتباط درون سازمانی به درستی برقرار شود و همچنین اختلالی در روند کار کارمندان ایجاد ننماید.
شرکت طراحی داخلی اداری نیکان برای چیدمان محیط اداری قبل از هر اقدامی سعی میکند تا الگوی کار کارمندان را تحلیل نماید. هر اداره روش کار مخصوص به خودش را دارد. چیدمان فضاها و جانمایی وسایل باید به شکلی باشد که علاوه بر خلق محیطی راحت و زیبا الگوی کار مفید و مخصوص آن اداره نمایان باشد.
به این ترتیب اصول طراحی فضاهای اداری در چند جمله ساده خلاصه میشود. این فضا محیطی است که با جریان کار اداری همخوانی دارد و باعث اختلال در کار کارمندان نمیشود. در عین حال باعث ایجاد حس خوب و افزایش بهرهوری کارمندان خواهد شد.











