تجهیز سالن کنفرانس

تجهیز سالن کنفرانس, دکوراسیون آکوستیک با تجهیزات تخصصی سالن کنفرانس

سالن‌های کنفرانس محل گردهمایی تعداد زیاد افراد است و قرار است در این مکان جلسات اداری مهمی برگزار شود. بدون بهره‌مندی مناسب از تجهیزات سالن کنفرانس هرگز نمی‌توانیم مدیریت جلسات را در دست گرفته و صدای سخنران را با کیفیت خوب در اختیار مدعوین قرار دهید. برای تجهیز سالن کنفرانس در تمامی مراحل می‌توانید از خدمات فنی و مهندسی گروه نیکان استفاده کنید.
تجهیز سالن کنفرانس جزئیات بسیار زیادی دارد که شامل طراحی سالن، انتخاب میز و صندلی مخصوص کنفرانس، سیستم‌های صوتی و تصویری، تجهیزات آکوستیک، سیستم‌های رباتیک و سیستم الکترونیکی مدیریت کنفرانس و… می شود. ما در گروه نیکان با توجه به پتانسیل سالن کنفرانس شما برای چگونگی نصب و راه‌اندازی تجهیزات برنامه ‌ریزی می‌کنیم و از مرحله مشاوره تا طراحی و اجرا در کنار شما هستیم. اما بخش‌های مختلف تجهیز سالن کنفرانس چه هستند؟

مکاتبه با نیکان

آشنایی با بخش‌های مختلف تجهیز سالن کنفرانس

وقتی در برگزاری جلسات سالن کنفرانس موفق هستید که بتوانید به ‌درستی از طیف کامل تجهیزات حرفه‌ای این فضا استفاده کنید. دامنه ملزومات و سیستم‌های استاندارد طراحی‌ شده زیاد است و مهمترین آنها برای راه‌اندازی یک سالن کنفرانس کامل به قرار زیر هستند:

  • دکوراسیون سالن کنفرانس
  • نورپردازی سالن کنفرانس
  • سیستم صوتی و تصویری سالن کنفرانس

هر کدام از این بخش‌ها به تفکیک شامل جزئیات زیادی می‌شوند که با قرار گرفتن سیستم‌های مدرن در کنار هم ساختار کاربردی سالن‌های کنفرانس شکل می‌گیرد. ما در گروه نیکان برای اجرای هر بخش سلسله مراتب فنی را رعایت کرده و با توجه به سطح بودجه، نوع فعالیت و ابعاد فضا برای نصب ملزومات و تجهیزات سالن کنفرانس اقدام می‌کنیم. اما در قدم اول باید از سطح نیاز خود برای چگونگی راه‌اندازی تجهیزات سالن کنفرانس اطلاع داشته باشید.

مشاوره برای تجهیز سالن کنفرانس

ارائه مشاوره‌های تخصصی از مهمترین مراحل اجرایی در گروه نیکان است که در همان قدم‌های ابتدایی برای تصمیم‌گیری‌های درست و حرفه‌ای انجام می‌شود. بسیاری از کارفرماها دید فنی و یا اجرایی کامل از چگونگی تجهیز سالن کنفرانس ندارند. لذا از آنها می‌خواهیم تا حداقل به چند سوال کلیدی پاسخ دهند. از قبیل:

  • در سالن کنفرانس به چه نوع امکاناتی نیاز داریم؟
  • قرار است تا از تجهیزات برای چه مواردی استفاده کنید؟
  • امکانات، ویژگی‌ها و قابلیت‌های سیستم صوتی و تصویری باید چگونه باشند؟
  • برای کیفیت صدا و تصویر چه اندازه حساس هستید؟
  • بودجه شما برای تجهیز سالن کنفرانس چه مقدار است؟

سالن کنفرانس تجهیز می‌کنید؟

جهت دریافت اطلاعات رایگان با ما تماس بگیرید.

97 87 77 88 – 021

از کجا شروع کنم؟

پروژه‌های ما

الزامات دکوراسیون سالن کنفرانس

دکوراسیون سالن کنفرانس

بخش بزرگی از خدمات تجهیز سالن کنفرانس شامل دکوراسیون داخلی آن است. البته این دکوراسیون فراتر از زیبایی برای خلق محیطی آرام و آکوستیک با قرار دادن مبلمان استاندارد و مناسب فضا انجام می‌شود. کارشناسان نیکان با برآورد کامل سالن و بررسی قابلیت‌ها برای چگونگی دکوراسیون محیط اقدام می‌کنند.
مهمترین نکته برای دکوراسیون سالن کنفرانس تخمین تعداد افرادی است که قرار است در جلسات حاضر باشند. البته روند برگزاری جلسات متفاوت است و قاعدتاً از گروه‌های گوناگون در طول سال‌ها میزبانی خواهد کرد. اما به‌ هر حال مهم است که در همان ابتدا برای حداکثر تعداد افراد مورد نیاز جلسات برنامه‌ریزی کنیم و دکوراسیون سالن کنفرانس را بر این اساس طراحی نماییم. برای تکمیل دکوراسیون در مراحل تجهیز سالن کنفرانس موارد زیر اجرا می‌شوند.

مرحله اول؛ دکوراسیون داخلی سالن کنفرانس

در قدم اول باید چارچوب کلی سالن را طراحی کنیم. این چارچوب کلی شامل طراحی سقف، دیوارها و کف سالن می‌شود که لازم است علاوه ‌بر زیبایی شامل جزئیات فنی و تخصصی تجهیز سالن کنفرانس نیز باشند. کارشناسان نیکان این بخش کلیدی را با در نظر گرفتن قابلیت‌های سالن انجام می‌دهند:

1) دیوارهای سالن کنفرانس

دیوارها باید طراحی زیبا اما آکوستیک داشته باشند. برای این منظور از پنل‌های عایق صوتی ساخته شده از پشم سنگ و یا پشم شیشه استفاده می‌کنند. البته در گروه نیکان تلاش می‌شود تا طرحی سه‌بعدی از تمامی نمای کلی دیوارهای فضا ارائه ‌شده تا از نظر زیباشناسی نیز مورد تأیید قرار بگیرد.

2) کف سالن کنفرانس

3) سقف سالن کنفرانس:

دیزاین داخلی سالن کنفرانس

مرحله دوم؛ دیزاین داخلی سالن کنفرانس

در این مرحله با جزئیاتی از قبیل چگونگی چینش میز و صندلی کنفرانس روبرو هستیم. در انتخاب نوع صندلی و میز علاوه ‌بر رعایت استانداردها به زیبایی و سلایق شما نیز توجه خواهیم کرد. بنابراین حتی می‌توانید به سلیقه خود الگوی طراحی میز و صندلی را انتخاب کنید. اما اصل کلیدی رعایت الزامات استاندارد در چیدمان مبلمان سالن کنفرانس است. مواردی که به ‌قرار زیر بررسی می‌شوند:

1) میز سالن کنفرانس

میز مهمترین تجهیز در طراحی سالن کنفرانس است. تمامی جلسات اداری سالن باید در گردهمایی مدعوین در اطراف این میز انجام شود. این میز باید پتانسیل میزبانی از تعداد زیاد افراد را داشته باشد. الگوی طراحی میز سالن کنفرانس متفاوت است. کارشناسان نیکان رویکرد عملیاتی در طراحی و جانمایی میز کنفرانس دارند و برای تعریف حداقل فضای مفید جهت میزبانی حداکثر افراد حاضر در جلسه این طراحی را انجام می‌دهند.

2) صندلی سالن کنفرانس

اصول نورپردازی در تجهیز سالن کنفرانس

بدون نورپردازی استاندارد نمی‌توانیم از فضای کنفرانس ایده‌آل استفاده کنیم. این نورپردازی باید در سطح میز کار اجرا شده و کاملاً مطابق با استانداردهای محیط اداری باشد. اما اصل زیبایی در چگونگی فضاسازی با بازی در نورها را فراموش نکنیم. ما در نیکان هنرمندانه برای ایجاد تعادلی در نورپردازی استاندارد محیط کار و اجرای تکنیک‌های زیباسازی محیط با خلق روشنایی‌های عمومی و تأکیدی اقدام می‌کنیم. برای این منظور از تکنیک‌های مختلف ترکیب لامپ‌ها با نورهایی در تناژ رنگ گرم و سرد استفاده خواهد شد تا تعادلی پایدار اما زیبا و استاندارد در کل محیط سالن کنفرانس حاکم شود.
نورپردازی سالن کنفرانس باید به شکلی باشد که باعث اذیت یا خستگی چشم‌ها نگردد. در عین ‌حال آن‌قدر کم‌رمق نباشد که حس خواب‌آلودگی را در حضار ایجاد کند. از طرفی آن‌قدر در بازی با نور و ایجاد فضاهای سایه ‌روشن هنرمندانه طراحی ‌شده باشد که باعث حس هیجان در مدعوین گردد.

سیستم صوتی تجهیز سالن کنفرانس

طراحی سیستم صوتی مهمترین بخش در تجهیز سالن کنفرانس است. این سیستم شامل بخش‌های متعدد از قبیل انواع بلندگو، سیستم کنفرانس، پاور میکسر، میکروفن، کابل‌ها و متعلقات نصب و… می‌شود. مهم این است که از دانش فنی در به کارگیری این تجهیزات کنار یکدیگر برخوردار باشید تا در نهایت بتوانیم یک الگوی توزیع استاندارد و باکیفیت صدا را در سالن کنفرانس برقرار کنیم. تیم کارشناسی نیکان در بهره‌مندی هدفمند از این تجهیزات و ایجاد یک صدای رسا و فراگیر برنامه‌ریزی می‌کند. این تجهیزات به قرار زیر هستند:

1) میکروفن ها

میکروفن برای دریافت صوت حاضر در جلسه بر روی میز کنفرانس نصب خواهد شد. به ازای هر صندلی و برای استفاده هر یک از حضار یک میکروفن میزی مخصوص سالن کنفرانس تعبیه خواهد شد. البته انتخاب نوع میکروفن و قابلیت‌ها و امکانات آن با توجه به نیاز سالن، ابعاد میز و در نهایت بودجه پروژه انتخاب می‌شود.

2) بلندگو ها

3) آمپلی فایر و پاور میکسر

4) سیستم کنفرانس

خدمات اختصاصی شرکت تجهیز سالن کنفرانس

نقطه عطف تمایز توسعه مهندسی نیکان با مجموعه‌های حرفه‌ای دیگر، ارائه تجهیزات سالن کنفرانس اختصاصی به هر دسته از مخاطبین بر حسب نیاز و درخواست کارفرما است. ما با ارائه خدمات تخصصی به شرکت‌های زیر به یک تعامل دراز مدت می اندیشیم.

سازمان‌ها، ادارات، ارگان‌ها، نهادهای خصوصی و دولتی
شرکت‌ها، کارخانجات و موسسات خصوصی و دولتی
مراکز آموزشی و پژوهشی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی
بیمارستان‌ها و مراکز درمانی
مهندسین مشاور، شرکت های ساختمانی و فعالان صنعت ساختمان
ساختمان ها، برج ها و مجتمع های فاخر و خاص مسکونی، اداری و تجاری، شهرک های ویلایی لوکس و برتر

گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش ydp
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش توان سرما
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش خاور
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش4
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش مشتریان
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش صدا و سیما
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش طیور
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش پارس
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش ydp
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش توان سرما
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش خاور
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش4
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش مشتریان
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش صدا و سیما
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش طیور
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش پارس
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش ydp
گروه توسعه مهندسی نیکان-تجهیز سالن همایش توان سرما
ملزومات جانبی در تجهیز سالن کنفرانس

ملزومات جانبی در تجهیز سالن کنفرانس

در دنیای مدرن روش انتقال اطلاعات و داده‌ها و حتی روش برگزاری جلسات تغییر کرده ‌است. حالا هر کسی از انواع گجت‌ها مانند لب‌تاپ، گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کند و قطعاً علاقه دارد تا اطلاعات دیجیتال خود را در حین برگزاری جلسات کنفرانس ارائه نماید. ملزومات جانبی سالن کنفرانس برای تعامل مدرن با حضار جلسه طراحی شده‌اند. ما در گروه نیکان دورنمای جامعی از انواع روش‌های ارتباطی و چگونگی استفاده از گجت‌ها در سالن کنفرانس داریم و برای تجهیز هر چه مدرن‌تر این فضا اقدام می‌کنیم. این تجهیزات به قرار زیر هستند:

1) سیستم‌های پخش تصویر

روش‌های پخش تصویر در سالن کنفرانس متفاوت است. برای این منظور از انواع ویدیو پروژکتور، پرده نمایش، مانیتورها، باکس روی میز (VSP Pannel) ، سوئیچ اتوماتیک استفاده می‌کنند.

2) سیستم ویدیو پروژکتور

3) مانیتور

انتخاب از میان ویدیو پروژکتور یا مانیتور می‌تواند سلیقه‌ای باشد و یا نگاه مهندسی شده داشته باشد. حتی می‌توانیم از هر دو نوع سیستم پخش تصویر در سالن کنفرانس استفاده کنیم. البته توصیه می‌کنیم که چگونگی انتخاب این سیستم‌های پخش تصویر را با توجه به امکانات و قابلیت‌های سالن انجام دهید. برای این منظور می‌توانید روی خدمات مشاوره گروه کارشناسی نیکان حساب کنید.

سیستم‌های ضبط تصاویر

مستند سازی بخش کلیدی در برگزاری جلسات کنفرانس است. در این جلسات همواره درباره موضوعات مهم اداری و سازمانی صحبت می‌شود که باید برای بایگانی اطلاعات اقدام کنیم. سیستم‌های ضبط تصاویر برای این منظور طراحی شده‌اند. این سیستم‌ها شامل تجهیزات گوناگون از قبیل دوربین‌های رباتیک، کنترلر دوربین، رکوردر و میکسر تصویر هستند که در کنار هم قابلیت ضبط تصاویر را فراهم می‌کنند. بخش کلیدی از خدمات طراحی سالن کنفرانس گروه نیکان مربوط به اجرای این تجهیزات مدرن است. این تجهیزات سالن کنفرانس به قرار زیر هستند:

1) دوربین رباتیک

تصویربرداری خودکار به بحث‌های مدرن و جذاب برای تجهیز سالن کنفرانس تبدیل شده ‌است. دوربین‌هایی که از قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه برخوردار هستند و می‌توانند برای ضبط هم‌زمان تصویر و صدا اقدام کنند و مسیر کنترل آنها به شکل کاملاً اتوماتیک یا اصطلاحاً رباتیکی است. به این نوع دوربین‌ها اصطلاحاً اتوترک گفته می‌شود که با استفاده از برنامه کنترل قادر است تا صدای سخنران را تشخیص داده و با چرخش از دوربین برای ثبت اتوماتیک تصاویر سخنران جلسه دست‌ به‌ کار شود. برای بهره‌مندی از این قابلیت مدرن و دسترسی جامع به مستندات جلسات می‌توانید بر خدمات تخصصی و مهندسی گروه نیکان حساب کنید.

2) کنترلر دوربین

3) میکس تصاویر و رکوردر

پنل‌های رومیزی (VSP)

پنل‌های رومیزی بخشی از سیستم ارتباط صوتی و تصویری از تجهیز سالن کنفرانس هستند. این پنل‌ها دارای انواع پورت‌های ارتباطی استاندارد از قبیل VSP، VGA هستند که به شکل یک باکس رومیزی در پهنه میز کنفرانس نصب شده تا به ‌راحتی در اختیار حضار قرار بگیرند. حضار با استفاده از پورت‌های تعریف‌ شده در پنل VSP می‌توانند اطلاعات خود را با شبکه سراسری اتاق کنفرانس به اشتراک بگذارند. چگونگی اجرا، نصب و انتخاب این پنل‌ها با توجه به نوع سالن، تعداد صندلی‌ها، نوع پورت‌های مورد نیاز انجام می‌شود. تیم کارشناسی نیکان با بررسی ابعاد میز و بررسی روش برگزاری جلسات برای انتخاب نوع پنل رومیزی VSP و مراحل اجرایی آن اقدام خواهد کرد.

ارتباط سریع با نیکان

همکاری با یک تیم حرفه ای در زمینه تجهیز سالن کنفرانس و طراحی سالن کنفرانس با 22 سال سابقه فعالیت، تجهیزات پیشنهادی مقرون به صرفه ‌و خدمات نصب، آموزش، راه‌اندازی و گارانتی، شما را در دستیابی به رویاهایتان یاری می‌کند.

لطفاً جهت دریافت اطلاعات بیشتر با گروه توسعه مهندسی نیکان در خصوص تجهیزات سالن کنفرانس با شماره ۰۲۱۸۸۷۷۸۷۹۷ تماس بگیرید. همچنین برای بازدید از پروژه های ما به اینجا کلیک کنید.