دکوراسیون سالن کنفرانس

فوریه 17th, 2024|بدون ديدگاه

مقدمه‌ای بر دکوراسیون سالن کنفرانس

سالن کنفرانس یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین قسمت‌های هر شرکتی می‌باشد و طراحی درست دکوراسیون آن می‌تواند باعث ایجاد یک فضای مناسب برای یک جلسه خوب شود. در این مقاله قصد داریم تا در مورد ویژگی‌های خوب دکوراسیون سالن کنفرانس و مواردی که به عنوان پارامترهای مناسب در طراحی آن نقش دارند، با شما صحبت کنیم.

دکور سالن کنفرانس

امروزه در تمامی شرکت‌های موفق و یا در حال رشد، سالن کنفرانس یکی از اجزای جدایی ناپذیر است. در این محل جلسات مهم شرکت‌ها و کمپانی‌ها برگزار می‌گردد و به همین سبب است که وجود یک سالن کنفرانس خوب بسیار اهمیت دارد. بنابراین دکور سالن کنفرانس‌ باید بسیار اصولی و دقیق انجام گیرد.

فناوری‌های ارتباطی و صوتی و تصویری و حتی نور پردازی سالن کنفرانس مسئله ای مهم است. به طور کلی بهتر است که یا از منابع نوری طبیعی یا منابع نور غیر طبیعی ولی با توانایی کنترل آن استفاده کنیم.

ابعاد سالن کنفرانس

قدم اول در پوشش سالن کنفررانس و دکوراسیون آن ابعاد و شکل سالن است که دارای اهمیت بسیار ویژه‌ای می‌باشد. ابعاد سالن کنفرانس، در طراحی دکوراسیون سالن کنفرانس نقش کلیدی دارد این به این معنی هست که ابعاد اتاق و تجهیزات به کاربرده شده در آن مهم است.

ابعاد سالن کنفرانس

پوشش سالن کنفرانس

یکی از موارد اساسی دیگر در پوشش و طراحی دکور سالن کنفرانس این است که سالن کنفرانس باید فضایی آکوستیک داشته باشد. همچنین طیف رنگ‌های بکار برده شده در طراحی به پیشرفت و شکوفایی کسب و کارها کمک می‌کند.

دیوارهای سالن کنفرانس

در طراحی دکور سالن‌های کنفرانس جنس دیوارهای سالن باید آکوستیک باشد و جالب است بدانید که ابعاد سالن نیز در این امر بسیار موثر است. دلیل آکوستیک بودن آن نیز ممانعت از ورود و خروج صداهای مزاحم می‌باشد. امروزه برای آکوستیک کردن دیوارهای سالن‌های کنفرانس از مصالح متفاوتی از قبیل پشم سنگ استفاده می‌کنند.

دیوار سالن کنفرانس

سقف سالن کنفرانس

طراحان برای اینکه انعکاس صدا بهتری داشته باشند در زمان طراحی دکوراسیون سالن کنفرانس، ارتفاع سقف سالن کنفرانس را بیشتر می‌کنند. برای اینکه سالن آکوستیک باشد باید شدت صدا با انعکاس صدای طبیعی برابر باشد. برای همین امر با استفاده از مواد جاذب صوت که در سقف و کف سالن و همین طور در دیوار بکار گرفته می‌شود یک سالن آکوستیک استاندارد ایجاد می‌کنند.

سقف سالن کنفرانس

کف پوش سالن کنفرانس

برای طراحی کف سالن کنفرانس از نوعی پوشش خاص استفاده می‌شود که در هنگام راه رفتن سروصدایی تولید نکند. اغلب از پارکت و یا موکت‌هایی که ضد حریق یا ضد الکتریسیته هستند، استفاده می‌شود. همینطور بهتر است که قبل از تهیه و نصب کف‌پوش سالن کنفرانس در طراحی خود به ایجاد یک فضا برای عبور کابل‌های مربوط به تجهیزات صوتی و تصویری در کف سالن بیندیشید.

کف سالن کنفرانس

طراحی دکور سالن کنفرانس

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

97 87 77 88 – 021

از کجا شروع کنم؟

پروژه‌های ما

چیدمان صندلی سالن کنفرانس

چیدمان صندلی

در شیوه پلان صندلی‌های سالن کنفرانس دو عامل تعیین کننده وجود دارد، یکی اندازه صندلی‌ها و دیگری ایجاد فاصله بین ردیف‌ها برای عبور و مرور افراد حاضر در جلسه است. نکته بسیار مهم در چیدمان صندلی‌ها این است که فاصله بین ردیف‌ها باید به یک اندازه باشد در غیر این صورت باعث بی نظمی و حتی برهم خوردن طراحی دکوراسیون سالن کنفرانس می‌شود.

میز سالن کنفرانس

در واقع یکی از اصلی‌ترین عناصر موجود در سالن کنفرانس، میز کنفرانس است که روی این میز تمامی گزینه‌ها، استراتژی‌ها و برنامه‌های یک شرکت بررسی می‌شود. ویژگی مهمی که می‌توان در مورد میز کنفرانس به آن توجه کرد اینه که با توجه به حجم و نوع کار باید انتخاب گردد. همچنین تعداد نفراتی که در شرکت کار می‌کنند و حتی طراحی دکوراسیون سالن کنفرانس نیز در اندازه میز کنفرانس تاثیر دارد و با توجه به نقشه اتاق و ابعاد آن میز کنفرانس می‌تواند مربعی، بیضوی و یا به صورت دایره‌ای باشد.
همچنین باید بدانید که جنس میز سالن کنفرانس می‌تواند انواع مختلفی اعم از فلزی و یا چوبی باشد. ارتفاع استاندارد برای میز کنفرانس 75 سانتی‌متر است و طول میز نیز از دو متر شروع به تغییر اندازه می‌کند که بر اساس تعداد افراد حاضر در آن به صورت میانگین، طول میز تغییر می‌کند. در ارامه در مقاله ای تخصصی به بررسی دقیق تر اجزا و انواع میز کنفرانس می پردازیم.

میز سالن کنفرانس
دکور تجهیزات کنفرانس

تجهیزات سالن کنفرانس

یکی از ملزوماتی که باید در طراحی دکوراسیون سالن‌ کنفرانس لحاظ شود، سیستم‌های صوتی است. شنیده شدن یک صدای با کیفیت در سالن کنفرانس، اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. تجهیزات اصلی بکار رفته سیستم صوتی در سالن کنفرانس، میکروفون، فرستنده، منبع تغذیه، گیرنده، پروژکتورها، دوربین‌های گردان، آمپلی‌فایر‌های تنظیم‌کننده صدا و بلندگو‌های دیواری و سقفی می‌باشند. تجهیزات صوتی سالن کنفرانس، مجموعه تجهیزات صوتی است که علاوه بر میکروفون‌‌‌های معمولی امکان مشارکت در یک بحث جمعی، ترجمه همزمان را به تمامی حضار می‌دهد.

اطلاعات بیشتر

نتیجه‌گیری

در این مقاله، در مورد اجزای مهم در طراحی دکور سالن کنفرانس صحبت کردیم و دریافتیم که هر کدام از اجزا باید دارای چه ویژگی‌هایی باشند تا یک سالن کنفرانس، به یک مدل استاندارد، کاربردی و ویژه تبدیل شود.
مطمئنا توجه به هرکدام از این بخش‌ها در کیفیت طراحی و ساخت دکور سالن کنفرانس مورد نظرشما تاثیرگذار خواهد بود. پیشنهاد می‌شود برای طراحی و ساخت چنین سالن‌هایی حتما از گروه‌های حرفه‌ای و فعال در این زمینه از گروه توسعه مهندسی نیکان مشاوره بگیرید.