تجهیز سالن کنفرانس

سالن‌های کنفرانس محل گردهمایی تعداد زیاد افراد است و قرار است در این مکان جلسات اداری مهمی برگزار شود. بدون بهره‌مندی مناسب از تجهیزات سالن کنفرانس هرگز نمی‌توانیم مدیریت جلسات را در دست گرفته و صدای سخنران را با کیفیت خوب در اختیار مدعوین قرار دهید. برای تجهیز سالن کنفرانس در تمامی مراحل می‌توانید از خدمات فنی و مهندسی گروه نیکان استفاده کنید.
تجهیز سالن کنفرانس جزئیات بسیار زیادی دارد که شامل طراحی سالن، انتخاب میز و صندلی مخصوص کنفرانس، سیستم‌های صوتی و تصویری، تجهیزات آکوستیک، سیستم‌های رباتیک و سیستم الکترونیکی مدیریت کنفرانس می شود. 

تجهیز سالن کنفرانس از موارد بسیار مهمی است که باید قبل از استفاده از سالن، به آن توجه شود. یک سالن کنفرانس برای آن‌که بتواند کارایی مفید و کافی داشته باشد، نیازمند آن است که به طور مناسبی تجهیز شود. برای تجهیزات سالن کنفرانس نیاز است که ابتدا، اطلاعات کافی در مورد تجهیزات مورد نیاز، نحوه تجهیز کردن، ابزار و برندهای مناسب داشته باشید. شرکت ها باید اتاق های جلسه را با تمام تجهیزات لازم آماده کنند تا اطمینان حاصل شود که جلسه می تواند به موقع شروع شود و بدون مشکل برگزار شود.

ما در گروه نیکان با توجه به پتانسیل سالن کنفرانس شما برای چگونگی نصب و راه‌اندازی تجهیزات برنامه ‌ریزی می‌کنیم و از مرحله مشاوره تا طراحی و اجرا در کنار شما هستیم. اما بخش‌های مختلف تجهیز سالن کنفرانس چه هستند؟

طراحی و تجهیز سالن کنفرانس

مراحل طراحی , ساخت و تجهیز سالن کنفرانس

طراحی , ساخت و تجهیز سالن‌های کنفرانس به پنج دسته‌بندی مختلف تقسیم می‌شود که به تفکیک در ادامه توضیح خواهیم داد :

تجهیز سالن کنفرانس, دکوراسیون آکوستیک با تجهیزات تخصصی سالن کنفرانس

وقتی در برگزاری جلسات سالن کنفرانس موفق هستید که بتوانید به ‌درستی از طیف کامل تجهیزات حرفه‌ای این فضا استفاده کنید. دامنه ملزومات و سیستم‌های استاندارد طراحی‌ شده زیاد است و مهمترین آنها برای راه‌اندازی یک سالن کنفرانس کامل به قرار زیر هستند:

هر کدام از این بخش‌ها به تفکیک شامل جزئیات زیادی می‌شوند که با قرار گرفتن سیستم‌های مدرن در کنار هم ساختار کاربردی سالن‌های کنفرانس شکل می‌گیرد. ما در گروه نیکان برای اجرای هر بخش سلسله مراتب فنی را رعایت کرده و با توجه به سطح بودجه، نوع فعالیت و ابعاد فضا برای نصب ملزومات و تجهیزات سالن کنفرانس اقدام می‌کنیم. اما در قدم اول باید از سطح نیاز خود برای چگونگی راه‌اندازی تجهیزات سالن کنفرانس اطلاع داشته باشید.

نیازمندی‌های تجهیز سالن کنفرانس

دکوراسیون سالن کنفرانس

دکوراسیون سالن کنفرانس

بخش بزرگی از خدمات تجهیز سالن کنفرانس شامل دکوراسیون داخلی آن است. البته این دکوراسیون فراتر از زیبایی برای خلق محیطی آرام و آکوستیک با قرار دادن مبلمان استاندارد و مناسب فضا انجام می‌شود. کارشناسان نیکان با برآورد کامل سالن و بررسی قابلیت‌ها برای چگونگی دکوراسیون محیط اقدام می‌کنند.

دکور یک سالن کنفرانس شامل دیوارها، کف و سقف آن می‌شود که همگی باید به صورت آکوستیک باشند، تا مانند یک عایق عمل کرده و صدا را درون فضا حفظ کنند و اجازه خروج را به آن ندهند. این مورد اولین اقدامی است که باید در تجهیز کردن سالن کنفرانس خود مدنظر داشته باشید.

مهمترین نکته برای دکوراسیون سالن کنفرانس تخمین تعداد افرادی است که قرار است در جلسات حاضر باشند. البته روند برگزاری جلسات متفاوت است و قاعدتاً از گروه‌های گوناگون در طول سال‌ها میزبانی خواهد کرد. اما به‌ هر حال مهم است که در همان ابتدا برای حداکثر تعداد افراد مورد نیاز جلسات برنامه‌ریزی کنیم و دکوراسیون سالن کنفرانس را بر این اساس طراحی نماییم. برای تکمیل دکوراسیون در مراحل تجهیز سالن کنفرانس موارد زیر اجرا می‌شوند.

مرحله اول؛ دکوراسیون داخلی سالن کنفرانس

در قدم اول باید چارچوب کلی سالن را طراحی کنیم. این چارچوب کلی شامل طراحی سقف، دیوارها و کف سالن می‌شود که لازم است علاوه ‌بر زیبایی شامل جزئیات فنی و تخصصی تجهیز سالن کنفرانس نیز باشند. کارشناسان نیکان این بخش کلیدی را با در نظر گرفتن قابلیت‌های سالن انجام می‌دهند:

دیوارهای سالن کنفرانس

دیوارها باید طراحی زیبا اما آکوستیک داشته باشند. برای این منظور از پنل‌های عایق صوتی ساخته شده از پشم سنگ و یا پشم شیشه استفاده می‌کنند. البته در گروه نیکان تلاش می‌شود تا طرحی سه‌بعدی از تمامی نمای کلی دیوارهای فضا ارائه ‌شده تا از نظر زیباشناسی نیز مورد تأیید قرار بگیرد.

کف سالن کنفرانس

طراحی کف یکی از مراحل کلیدی تجهیز سالن کنفرانس است و باید از متریالی پوشانده شود که حین قدم برداشتن به تولید صدای اضافه نیانجامد. در عین ‌حال این کف نباید باعث لیز خوردن افراد شود. معمولاً برای طراحی کف سالن‌های کنفرانس از پارکت‌ها و یا موکت‌های ضد الکتریسیته استفاده می‌کنند.

سقف سالن کنفرانس

آکوستیک بودن اصل کلیدی در طراحی سقف سالن کنفرانس است. چرا که باید طراحی سقف به جلوگیری از خروج صدا، جلوگیری از انعکاس صدا و حتی تقویت و تشدید قدرت صدا کمک کند. در عین‌ حال به ‌علت بزرگ بودن سالن معمولاً ابعاد و ارتفاع سقف را بزرگتر از اتاق‌های معمولی در نظر می‌گیرند.

مرحله دوم؛ دیزاین داخلی سالن کنفرانس

در این مرحله با جزئیاتی از قبیل چگونگی چینش میز و صندلی کنفرانس روبرو هستیم. در انتخاب نوع صندلی و میز علاوه ‌بر رعایت استانداردها به زیبایی و سلایق شما نیز توجه خواهیم کرد. بنابراین حتی می‌توانید به سلیقه خود الگوی طراحی میز و صندلی را انتخاب کنید. اما اصل کلیدی رعایت الزامات استاندارد در چیدمان مبلمان سالن کنفرانس است. مواردی که به ‌قرار زیر بررسی می‌شوند:

میز سالن کنفرانس

میز مهمترین تجهیز در طراحی سالن کنفرانس است. تمامی جلسات اداری سالن باید در گردهمایی مدعوین در اطراف این میز انجام شود. این میز باید پتانسیل میزبانی از تعداد زیاد افراد را داشته باشد. الگوی طراحی میز سالن کنفرانس متفاوت است. کارشناسان نیکان رویکرد عملیاتی در طراحی و جانمایی میز کنفرانس دارند و برای تعریف حداقل فضای مفید جهت میزبانی حداکثر افراد حاضر در جلسه این طراحی را انجام می‌دهند.

صندلی سالن کنفرانس

چینش صندلی‌ها را با توجه به ابعاد میز و تخمین حداکثر افراد حاضر در جلسه انجام می‌دهیم. کارشناسان نیکان برای انتخاب بهترین نوع صندلی با رعایت تمامی اصول طراحی سالن کنفرانس از الگوهای استاندارد پیروی می‌کنند و در عین ‌حال نیم‌نگاهی جدی به اصل زیباشناسی و راحتی افراد حاضر در جلسه دارند. این صندلی‌ها باید کاملاً ارگونومیک و از نوع دسته‌دار باشند که با قابلیت شخصی سازی محدود اما راحت و اداری طراحی ‌شده باشند.

مرحله سوم؛ سیستم صوتی تجهیز سالن کنفرانس

طراحی سیستم صوتی مهمترین بخش در تجهیز سالن کنفرانس است. این سیستم شامل بخش‌های متعدد از قبیل انواع بلندگو، سیستم کنفرانس، پاور میکسر، میکروفن، کابل‌ها و متعلقات نصب و… می‌شود. مهم این است که از دانش فنی در به کارگیری این تجهیزات کنار یکدیگر برخوردار باشید تا در نهایت بتوانیم یک الگوی توزیع استاندارد و باکیفیت صدا را در سالن کنفرانس برقرار کنیم. تیم کارشناسی نیکان در بهره‌مندی هدفمند از این تجهیزات و ایجاد یک صدای رسا و فراگیر برنامه‌ریزی می‌کند. این تجهیزات به قرار زیر هستند:

میکروفن سالن کنفرانس

میکروفن برای دریافت صوت حاضر در جلسه بر روی میز کنفرانس نصب خواهد شد. به ازای هر صندلی و برای استفاده هر یک از حضار یک میکروفن میزی مخصوص سالن کنفرانس تعبیه خواهد شد. البته انتخاب نوع میکروفن و قابلیت‌ها و امکانات آن با توجه به نیاز سالن، ابعاد میز و در نهایت بودجه پروژه انتخاب می‌شود.

بلندگو سالن کنفرانس

صدای رسا و با کیفیت مناسب که در تمام فضای سالن توزیع شده و باعث آزار کسی نشود، در گرو بهره‌مندی تخصصی از بلندگوهای مناسب سالن کنفرانس است. در این سالن‌ها از انواع بلندگوهای سقفی و یا دیواری استفاده می‌کنند که در تیپ‌های پسیو و اکتیو طراحی می‌شوند. مسیر انتخاب بلندگو، چگونگی جانمایی و کابل‌کشی آنها برای پرهیز از دوگانگی صدا و ایجاد صدایی رسا نیاز به رعایت تکنیک‌های مهندسی صدا دارد که کارشناسان نیکان با توجه به نوع و ابعاد محیط سالن کنفرانس برای چیدمان مناسب اقدام خواهند کرد.

آمپلی فایر و پاورمیکسر

برای تقویت صدا و توزیع مناسب سیگنال صوت در بلندگوها به استفاده از آمپلی فایر تخصصی تجهیز سالن کنفرانس نیاز داریم. عموم بلندگوهای نصب ‌شده در سالن کنفرانس از نوع پسیو هستند تا صدایی یکدست اما ملایم را تولید کنند. اهمیت آمپلی فایر و پاور میکسر برای افزایش کیفیت صدا و توزیع یکدست سیگنال‌ها در تغذیه بلندگوها است.

سیستم کنفرانس

برای تجهیز سالن کنفرانس به تفکری مدرن نیاز داریم و سیستم‌های کنفرانس ایده‌ای هوشمندانه هستند که همراه با قابلیت‌های ویژه فضای طراحی سالن را کاملاً مدرن و کارآمد می‌سازند. با استفاده از سیستم‌های کنفرانس از قابلیت‌ها مانند ضبط و مستندسازی تصاویر و صدای جلسات، امکان رأی‌گیری، تشخیص صدا، ترجمه هم‌زمان و… برخوردار هستید. برای بهره‌مندی از سیستمی مناسب با نصب اصولی و تنظیمات دقیق می‌توانید از خدمات تخصصی کارشناسان گروه نیکان استفاده کنید.

اصول نورپردازی در تجهیز سالن کنفرانس

بدون نورپردازی استاندارد نمی‌توانیم از فضای کنفرانس ایده‌آل استفاده کنیم. این نورپردازی باید در سطح میز کار اجرا شده و کاملاً مطابق با استانداردهای محیط اداری باشد. اما اصل زیبایی در چگونگی فضاسازی با بازی در نورها را فراموش نکنیم. ما در نیکان هنرمندانه برای ایجاد تعادلی در نورپردازی استاندارد محیط کار و اجرای تکنیک‌های زیباسازی محیط با خلق روشنایی‌های عمومی و تأکیدی اقدام می‌کنیم. برای این منظور از تکنیک‌های مختلف ترکیب لامپ‌ها با نورهایی در تناژ رنگ گرم و سرد استفاده خواهد شد تا تعادلی پایدار اما زیبا و استاندارد در کل محیط سالن کنفرانس حاکم شود.
نورپردازی سالن کنفرانس باید به شکلی باشد که باعث اذیت یا خستگی چشم‌ها نگردد. در عین ‌حال آن‌قدر کم‌رمق نباشد که حس خواب‌آلودگی را در حضار ایجاد کند. از طرفی آن‌قدر در بازی با نور و ایجاد فضاهای سایه ‌روشن هنرمندانه طراحی ‌شده باشد که باعث حس هیجان در مدعوین گردد.

میکروفن سالن کنفرانس

میکروفن برای دریافت صوت حاضر در جلسه بر روی میز کنفرانس نصب خواهد شد. به ازای هر صندلی و برای استفاده هر یک از حضار یک میکروفن میزی مخصوص سالن کنفرانس تعبیه خواهد شد. البته انتخاب نوع میکروفن و قابلیت‌ها و امکانات آن با توجه به نیاز سالن، ابعاد میز و در نهایت بودجه پروژه انتخاب می‌شود.

بلندگو سالن کنفرانس

صدای رسا و با کیفیت مناسب که در تمام فضای سالن توزیع شده و باعث آزار کسی نشود، در گرو بهره‌مندی تخصصی از بلندگوهای مناسب سالن کنفرانس است. در این سالن‌ها از انواع بلندگوهای سقفی و یا دیواری استفاده می‌کنند که در تیپ‌های پسیو و اکتیو طراحی می‌شوند. مسیر انتخاب بلندگو، چگونگی جانمایی و کابل‌کشی آنها برای پرهیز از دوگانگی صدا و ایجاد صدایی رسا نیاز به رعایت تکنیک‌های مهندسی صدا دارد که کارشناسان نیکان با توجه به نوع و ابعاد محیط سالن کنفرانس برای چیدمان مناسب اقدام خواهند کرد.

آمپلی فایر و پاورمیکسر

برای تقویت صدا و توزیع مناسب سیگنال صوت در بلندگوها به استفاده از آمپلی فایر تخصصی تجهیز سالن کنفرانس نیاز داریم. عموم بلندگوهای نصب ‌شده در سالن کنفرانس از نوع پسیو هستند تا صدایی یکدست اما ملایم را تولید کنند. اهمیت آمپلی فایر و پاور میکسر برای افزایش کیفیت صدا و توزیع یکدست سیگنال‌ها در تغذیه بلندگوها است.

سیستم کنفرانس

برای تجهیز سالن کنفرانس به تفکری مدرن نیاز داریم و سیستم‌های کنفرانس ایده‌ای هوشمندانه هستند که همراه با قابلیت‌های ویژه فضای طراحی سالن را کاملاً مدرن و کارآمد می‌سازند. با استفاده از سیستم‌های کنفرانس از قابلیت‌ها مانند ضبط و مستندسازی تصاویر و صدای جلسات، امکان رأی‌گیری، تشخیص صدا، ترجمه هم‌زمان و… برخوردار هستید. برای بهره‌مندی از سیستمی مناسب با نصب اصولی و تنظیمات دقیق می‌توانید از خدمات تخصصی کارشناسان گروه نیکان استفاده کنید.

هزینه تجهیز سالن کنفرانس

از خدمات بسیار مهم گروه توسعه مهندسی نیکان می‌توان به خدمات راه اندازی تجهیزات سالن کنفرانس اشاره کرد. برای جلوگیری از هدر رفتن بودجه خود، انتخاب قدم‌های مناسب روبه جلو و همچنین محاسبه هزینه تجهیز سالن همایش سازمان خود، با مشاوران شرکت توسعه مهندسی نیکان در تماس باشید.

مشاوره تخصصی رایگان دریافت کنید.

مشاوره رایگان طراحی و تجهیز سالن کنفرانس و همایش

اگر به دنبال شرکتی معتبر و متعهد با رزومه درخشان برای طراحی و تجهیز سالن کنفرانس و همایش خود هستید ، توسعه مهندسی نیکان در خدمات شماست
مشاوره رایگان

ما چگونه در کنار شما هستیم؟

ما در سه حوزه اصلی در کنار شما هستیم

مشاوره و ارزیابی پروژه سالن همایش

گام اول در اجرای هر پروژه‌ای شناخت دقیق نیازمندی‌ها و مقتضیات کارفرما است که طی جلسات مشاوره، بازدید از محل پروژه و ارزیابی همراه با نمایندگان کارفرما انجام می‌پذیرد

طراحی فاز یک و دو سالن همایش

در گام دوم بر اساس اطلاعات پروژه، نیازمندی‌ها، بودجه و نظرات کارفرمای محترم، طراحی‌های فاز یک و دو با دقت در تمامی جزئیات و استانداردها انجام می‌شود

ساخت و تجهیز سالن همایش

در گام سوم، اجرای فاز معماری و ساخت پروژه توسط تیم مجرب و متخصص آغاز و سپس نصب تجهیزات و راه اندازی با بالاترین کیفیت و ظرافت تکمیل می‌گردد

  • احمد غفاری
    همه چیز به دقت و نظم خاصی انجام شد و ما از نتیجه کار لذا بردیم. توسعه مهندسی نیکان رو پیشنهاد می‌کنم. بسیار خلاق و به کارشون مسلط و متعهد هستند
    احمد غفاری
    پارس اپتیکال
  • سعید ریاضتی
    طراحی سالن کنفرانس شاید در ابتدا ساده به نظر بیاد اما وقتی کار رو یه شرکت تخصصی و با تجربه می‌سپرید تازه متوجه پیچیدگی و جزییات زیاد کار می‌شید. نیکان انتخاب درست ما برای اجرای سالن کنفرانسمون بود
    سعید ریاضتی
    بهرو تجارت غرب
  • زهرا نصر
    ما پیش از آشنایی با نیکان سالن کنفرانس داشتیم اما انگار نداشتیم و مجبور شدیم همه چیز رو از نو طراحی و اجرا کنیم و افسوس خوردیم چرا زودتر باهاشون آشنا نشده بودیم تا گرفتار دوباره کاری نشیم
    زهرا نصر
    ایساتیس اسکان