ساختمانها پس از طی شدن مراحل سخت ساخت و ساز آماده بهره برداری میشوند. هر ساختمانی دارای قابلیتهای ویژه در طراحی، نماسازی، امکانات و… است. اما مهمترین نکته، چگونگی معرفی ساختمان برای نمایش عمومی است. راه اندازی ساختمان مجموعه فعالیتهایی است که پس از پایان کار ساخت و ساز، شرایط نمایش عمومی آن را فراهم خواهد کرد. با استفاده از خدمات بهره برداری ساختمان در مدت زمانی کوتاه میتوانید اعتباری شایسته، جایگاه اجتماعی مناسب سرمایهگذاری و همچنین دورنمای جذابتری از آینده ساختمان را تدارک ببینید.
راه اندازی ساختمان چیست؟
راه اندازی ساختمان سلسله فعالیتهایی است که برای نمایش هر چه جذابتر بنا تدارک دیده خواهد شد. ساختمانهای مسکونی، تجاری و حتی اداری پس از پایان کار باید در بهترین و اصیلترین روش ممکن به نمایش عمومی درآیند. تا زمانی که دربهای ساختمان بر روی عموم بسته است، هیچکس هیچ اطلاعاتی از آنچه در داخل آن میگذرد، ندارد. اما ساختمانها برای مصارف عمومی احداث میشوند. پس دیر یا زود باید در معرض قضاوت مردم قرار بگیرند.
مجریان بهره برداری ساختمان در تعامل با سازندگان بنا پس از پایان کارهای عمرانی شرایط نمایش عمومی آن را فراهم میکنند. این معرفی میتواند شامل ایدههای متنوع باشد. آنچه مسلم است، بهره برداری ساختمان سلسله فعالیتهای تخصصی است که برای هر چه برجستهتر کردن ماهیت بنا، کاربرد آن و یا ارزشهای معنوی آن است.
مشاوره رایگان طراحی و تجهیز سالن کنفرانس و همایش
اگر به دنبال شرکتی معتبر و متعهد با رزومه درخشان برای طراحی و تجهیز سالن کنفرانس و همایش خود هستید ، توسعه مهندسی نیکان در خدمات شماستخدمات راه اندازی ساختمان
گروه نیکان مجری برنامههای متنوع راه اندازی ساختمان قادر است تا به شما در این نمایش عمومی نهایت همکاری را داشته باشد. خدمات نیکان در روشهای حرفهای پس از شناسایی کامل ساختمان و درک نیازهای سرمایهگذاران و حتی بررسی راهکارهای توسعه مادی و معنوی ساختمان تدوین خواهد شد. ما در مسیر راه اندازی ساختمان همراه شما هستیم تا با شناسایی استعدادهای بنا، نیازهای سرمایهگذاری و بررسی قابلیتهای آن، بهترین و مؤثرترین روش بهره برداری ساختمان را پیادهسازی کنیم.
چالشهای پیش رو برای راه اندازی ساختمان
تدوین یک برنامه جامع بهره برداری اولین و اصلیترین چالش در راه اندازی ساختمان است. ساختمانها با یکدیگر متفاوت هستند. لذا نمیتوانیم برای هر کدام از آنها یک فرمول راه اندازی کنار بگذاریم. در تدوین برنامههای بهره برداری ساختمان باید دورنمای کاملی از کاربرد ساختمان، استعدادهای سرمایهگذاری آن و حتی محیط و جغرافیای محل احداث ساختمان و… داشته باشیم.
اگر چه ساختمانها متفاوت هستند و هر کدام نیازها و الزامات خاص خودشان را دارند؛ اما در کل میتوانیم آنها را براساس کاربری در سه گروه ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری دستهبندی نماییم.
این دستهبندی در کارآمد شدن برنامههای افتتاح ساختمان اهمیت زیادی دارد. راه اندازی ساختمان مسکونی به طور کامل با نمونه ساختمانهای تجاری و حتی اداری متفاوت است. وقتی دورنمای مناسبی از قابلیتهای کاربردی ساختمان داشته باشیم، در الگویی کاملاً مؤثر میتوانیم برنامهای مدون برای بهره برداری ساختمان تدارک ببینیم. با این رویکرد هر برنامه برای راه اندازی ساختمان در 3 الگوی متفاوت تدوین خواهد شد.
- راه اندازی ساختمان مسکونی
- راه اندازی ساختمان تجاری
- راه اندازی ساختمان اداری
شرکت راه اندازی ساختمان باید بتواند این الگوها را به فراخور شرایط کاربردی سازه برای معرفی هر چه بهتر سازه در منظر عمومی فراهم آورد. اما این برنامهها شامل چه چیزهایی هستند؟
مراحل اجرای خدمات راه اندازی ساختمان
قبل از آنکه بخواهیم برنامههای بهره برداری ساختمان را از نظر قابلیتهای کاربردی، اجتماعی و اقتصادی پروژه بررسی کنیم، لازم است تا دورنمایی از مراحل تدوین برنامه راه اندازی ساختمان داشته باشیم. این مراحل در واقع انجام سلسله فعالیتهایی است که باعث ارتقاء اعتبار و جایگاه اجتماعی سرمایهگذار، سازنده، مالک و خود ساختمان خواهد شد. هر پروژه راه اندازی ساختمان در چهار سطح برنامهریزی میشود.
سطح اول ( بررسی قابلیتها و استعدادهای پروژه )
هدف از بهره برداری ساختمان نمایش هر چه جذابتر، مفیدتر و کارآمدتر آن است. برای تدوین چنین نمایشی نیاز به اطلاعات کامل و کافی از پروژه داریم. لذا در سطح اول به مطالعه قابلیتها و پتانسیلهای مادی و معنوی ساختمان میپردازیم. این مطالعات شامل بررسی محیط پیرامون پروژه، شناخت فضای داخلی پروژه، تحلیل قابلیتهای اقتصادی و اجتماعی جغرافیای پروژه، درک استعدادهای اقتصادی پروژه که میتواند شامل قیمت، نرخ اجاره، شرایط پیش فروش و… باشد. در نهایت پس از طی شدن این مرحله و انجام بررسیهای لازم دورنمای مناسبی از قابلیتهای اقتصادی پروژه تهیه شده است که میتواند در استراتژی بهره برداری ساختمان مورد استفاده قرار بگیرد.
سطح دوم ( تلاش برای برندسازی و داشتن بهترین الگوی بازاریابی برای تأمین مقاصد اقتصادی پروژه )
پس از طی شدن سطح اول، دورنمای کامل و کافی از پتانسیلهای اقتصادی و قابلیتهای معنوی تا جایگاه سرمایهگذاری پروژه عمرانی تهیه شده است. حالا میتوانیم با استناد به این دانستنیها برای بازاریابی مؤثر پروژه برنامهریزیهای استراتژیک داشته باشیم. این برنامهریزی شامل برندسازی یا هویت بخشی به ساختمان میشود. ارائه انواع روشهای تبلیغات، کمپین سازی و حتی تهیه الگویی مدرن از بازاریابی دیجیتال در تکمیل هویت ساختمان تأثیرگذار است. در نهایت مجموعه فعالیتهایی در سطح تبلیغاتی صورت خواهد گرفت تا پروژه در نگاه عامه هر چه نمایانتر و برندسازی شدهتر باشد.
سطح سوم ( نظارت بر اجرای برنامههای راه اندازی ساختمان از فرایند تحویل تا ارائه خدمات پس از فروش )
پس از آنکه گام دوم بهره برداری ساختمان به مراحل عملیاتی رسیده است، میتوانیم سطح سوم از مراحل راه اندازی ساختمان را آغاز کنیم. این سطح در امتداد برندسازی و رسیدن تا اوج برنامههای تبلیغاتی آغاز میشود. چرا که در طول برنامههای برندسازی، پروژه در حال دیده شدن است. بسته به سطح کیفی تبلیغات، مورد ارزیابی و قضاوت عموم قرار گرفته است و حالا هستند کسانی که برای سرمایهگذاری در پروژه ساختمانی پیش قدم میشوند. سطح سوم، تدوین برنامههای حرفهای، جامع و دقیق در چگونگی هدایت سرمایهگذاران است.
سرمایهگذار چه در هنگام خرید ملک و حتی اجاره بخشی از بنا و حتی تزریق سرمایه علاقه به طی کردن مراحل اداری ساده دارد. در سطح سوم سلسله مراتب دقیق برای سکونت تا استفادهی تجاری از ساختمان تدوین خواهد شد.
سطح سوم بدون تردید اصلیترین گام برای راه اندازی ساختمان است. چرا که مستقیماً با انبوه سرمایهگذارها روبرو هستیم. سرمایهگذارهایی که با وسواس بسیار پروژه شما را برای تزریق سرمایه انتخاب کردهاند. رفع معارض احتمالی ساختمان، اخذ مجوزهای لازم از ارگانهای دولتی، پرداخت کلیه عوارض و قبوض ساختمان و تهیه تمامی مستندات برای نمایش شفاف به سرمایهگذاران از اهمیت بالایی برخوردار است. سرمایهگذارها با بررسی مستندات شفاف شما تصمیم به تزریق سرمایه میگیرند. هر اندازه در تنظیم اسناد شفاف و قانونی ساختمان کوتاهی کرده باشیم، شانس جذب سرمایه با دورنمای اقتصادی بهتر را از دست میدهیم.
سطح چهارم ( تدوین برنامههای جامع برای مدیریت ساختمان )
این مرحله در امتداد گام سوم از مراحل راه اندازی ساختمان آغاز میشود. در گام سوم به دنبال جلب اعتماد سرمایهگذار هستیم. اما حالا در گام چهارم باید توانمندیهای خود را برای سرمایهگذارها به نمایش درآوریم. مدیریت مطلوب ساختمان باعث رضایت سرمایهگذارهای فعلی و جذب سرمایهگذارهای جدید میشود. مدیریت ساختمان نمایشی از توانمندیهای پروژه است. سرمایهگذاری که از تزریق سرمایه خود احساس امنیت و رضایت دارد، به تنهایی یک فرصت تبلیغاتی دهان به دهان برای تداوم دورنمای اقتصادی پروژه شما است.
چنین سرمایهگذاری همواره از حضور در پروژه شما احساس رضایتمندی خواهد کرد. رضایتمندی که به سرعت باعث جذب سرمایهگذارهای جدید و البته ورود سرمایههای کلانتر در پروژه خواهد شد. لذا گام مدیریت و تدوین درست آن از کلیدیترین مراحل در افتتاح ساختمان است.
برای راه اندازی هر پروژه به ترتیب، این چهار سطح، تدوین شده و قدم به قدم اجرایی خواهد شد. اما روش تدوین این چهار سطح از ساختمان مسکونی تا ساختمان تجاری و اداری متفاوت است. ما نمیتوانیم برای تمامی ساختمانها فرمول بهره برداری یکسان داشته باشیم. در ادامه بررسی خواهیم کرد که سطوح راه اندازی برای هر نوع فضای ساختمانی چگونه است.
راه اندازی ساختمان مسکونی
ساختمانهای مسکونی به مراتب از دیگر کاربریها متداولتر هستند. بخش بزرگی از ساخت و ساز شهرها شامل همین بناهای مسکونی میشود. تا زمانی که ساختمان مسکونی در حد چند طبقه و تعدادی واحد خلاصه شده باشد، پروسه بازاریابی پیچیدهای ندارد. اما ساختمانهای مسکونی بلندمرتبه با تعداد زیاد واحدهای مسکونی هر کدام حکم یک شهرک عمومی را دارند. شهرکی با تعداد خانههای زیاد که حالا باید در بهترین شرایط برای عموم مردم به نمایش درآیند. در سطح اول برای بهره برداری ساختمان مسکونی لازم است تا مطالعات کافی در مورد استعدادهای مردمی منطقه انجام پذیرد. بررسی موقعیت شهری، بررسی امکانات در نزدیک ساختمان مسکونی، سطح دسترسی به شبکه راههای اصلی و… از جمله مهمترین اطلاعاتی است که باید بررسی شوند تا در ادامه به عنوان نقاط قوت بنا در تبلیغات سطح دوم معرفی شوند.
در سطح دوم نیز با الگوهای تخصصی بازاریابی مواجه هستیم. الگوی بازاریابی ساختمان مسکونی به شکلی است که میتواند پتانسیلهای زندگی راحت در ساختمان پروژه را هر چه نمایانتر سازد. معرفی امکانات پروژه، معرفی موقعیت شهری تا بررسی قابلیتهای دسترسی از این نمونه فاکتورها برای مانور در کمپین تبلیغاتی است. اما یک نکته، ایجاد دورنمای سرمایهگذاری در کمپین تبلیغاتی است.
هدف از خرید ملک مسکونی
در بسیاری از موارد سرمایهگذاری درازمدت است. چالشی که باید در کمپین تبلیغاتی سطح دوم مورد ارزیابی قرار بگیرد. خریداری که متوجه فرصتهای سرمایهگذاری باشد، بهتر برای ورود سرمایه تصمیمگیری میکند. سطح سوم همیشه از اهمیت بالایی برخوردار است. در تمام پروسه بهره برداری ساختمان مسکونی حتی پررنگتر نیز میشود. زیرا در هنگام تحویل واحدها با انبوه سرمایهگذارها مواجه هستیم. تعداد زیاد سرمایهگذارها که هر کدام یک یا چند واحد خانه میخواهند، گاهاً پروسه تحویل را سخت و گیجکننده میکند. این مهارت بهرهبردار ساختمان است که از قبل برنامه جامع و مدون مراحل تحویل واحدهای ساختمانی را تدوین کرده باشد. در نهایت نیز با پیچیدگی مدیریت ساختمانهای مسکونی مواجه هستیم. در یک برج مسکونی صدها مالک حاضر هستند که انتظار بهترین برنامههای مدیریتی را دارند. اما متوجه باشید که با مدیریت حرفهای ساختمانهای مسکونی میتوانیم دورنمای فرهنگی بهتری برای کل پروژه تدارک ببینیم.
راه اندازی ساختمان تجاری
الگوی راه اندازی ساختمان تجاری به کل با فضاهای مسکونی متفاوت است. در سطح اول لازم است تا پتانسیلهای درآمدزایی پروژه مورد ارزیابی قرار بگیرد. به هر حال قیمت ملک تجاری خود ملک نیست، بلکه قابلیتهای درآمدزایی ملک است. بهره برداری ساختمان تجاری با تسلط به این نیاز است که میتواند استراتژی تبلیغاتی در گام دوم افتتاح ساختمان تجاری را تدوین نماید.
گام دوم برای راه اندازی ساختمان تجاری معرفی قابلیتهای اقتصادی پروژه است. کمپین تبلیغاتی این نوع پروژهها باید برای جذب سرمایهگذار اقتصاد محور تنظیم شود. به نوعی باید سرمایهگذار را از نظر درآمدزا بودن واحدهای تجاری پروژه مطمئن سازیم. قاعدتاً نمایش زیبای افتتاح ساختمان تا معرفی مناسب آن در فضاهای متنوع تبلیغاتی اهمیت زیادی دارد. جشن افتتاحیه، آراستن مناسب محیط تجاری، تهیه بروشورهای تبلیغاتی در امتداد گام دوم تا ورود به گام سوم برای بهره برداری ساختمانهای تجاری هستند.
راه اندازی ساختمان اداری
تدوین مراحل چهارگانه بهره برداری ساختمان برای پروژههای اداری پروسه کاملاً تخصصیتری را میطلبد. فضاهای اداری سطح کاملی از سرمایهگذاری هستند. مثلاً اگر در افتتاح ساختمان تجاری قصد واگذاری واحدهای کوچک تجاری در داخل ساختمان را داریم، اما در پروژههای اداری به دنبال جذب سرمایهگذار کلان هستیم.
سرمایهگذاری که علاقه به داشتن بخشی از سهام و یا داراییهای شرکت داشته باشد. از طرفی محیط اداری تازه تأسیس باید در نگاه عموم نمایشی شایسته داشته باشد. فروشگاهی زنجیرهای را تجسم کنید که قصد افتتاح شعبهای جدید در شهری جدید دارد. قاعدتاً روش ایجاد کمپین تبلیغاتی تا برگزاری روز افتتاح و حتی چگونگی پروسه جذب سرمایه گذار و… نیاز به برنامهریزیهای تخصصی در طی کردن مراحل راه اندازی ساختمان دارد.
مجری راه اندازی ساختمان
راه اندازی ساختمان سلسله عملیاتهایی است که ارزش معنوی و مادی پروژه را ارتقاء میبخشد. شما ممکن است بهترین و مجهزترین ساختمان شهر را ساخته باشید؛ اما تا زمانی که آن را به درستی برای عموم به نمایش در نیاورید، نمیتوانید ارزشهای مادی و معنوی آن را ارتقا ببخشید.
بهره برداری ساختمان، هنر نمایش نقاط قوت پروژه است. تا جاییکه ساختمان تازه جدیدالتأسیس را به یکی از بهترین بناهای منطقه معرفی نماید. مهم است که چگونه و چه اندازه در نگاه سرمایهگذاران تأثیرگذار بودهاید تا بتوانید ارزش اقتصادی ساختمان را ارتقا بخشید. گروه نیکان مجری راه اندازی ساختمان است تا به شما برای نمایش هر چه جذاب تر پروژه های عمرانی برای رونمایی عمومی خدمات لازم را ارائه نماید.
2 دیدگاه
سلام
آیا مجتمع تجاری رو در رامسر هم راه اندازی می کنید؟
سلام قربان، بله در حوزه املاک و مستغلات از صفر تا صد ما خدمات انواع راه اندازی ساختمان را ارائه می دهیم.