برند‌های لوکس با ساختمان برند به صنعت ساختمان می آیند

برندهای لوکس با ساختمان برند یا ساختمان مارک دار به صنعت ساختمان می آیند زیرا به مراتب مشتری با برندی که یک فرهنگ پایدار ایجاد کرده و آن را با خریدار در میان گذاشته، احساس نزدیکی بیشتری داشته و حس اعتماد بسیار بیشتری نیز نسبت به سایر محصولات و خدمات به آن برند دارد. در این حالت تعهدی که در مشتری بوجود می آید باعث تمایز می‌شود.

نمونه های موفق برندینگ ساختمان و ساختمان مارک دار

برند نامی است که دامنه‌ی بزرگ و متنوعی از ایده ها و ویژگی ها را در بر می‌گیرد. در دنیای رقابت گونه امروز، محصولات و خدماتی موفق می‌شوند که به دارایی‌های نامشهود شرکت بیشتر ارتباط داشته باشند. تولید محصولات و ارائه خدمات به این گونه، سبب هزینه های خیلی کمتر برای بازاریابی و تبلیغات می‌شود. تجربه و تصویر ذهنی خوب یک خریدار از یک برند موجب ایجاد ارزش در سایر محصولات و خدمات شرکت می‌شود و اجازه‌ی توسعه در دیگر زمینه ها را فراهم می‌نماید. یکی از این راه های توسعه برند، ورود به صنعت ساختمان و برندینگ ساختمان و تولید ساختمان مارک دار است.

مشاوره رایگان طراحی و تجهیز سالن کنفرانس و همایش

اگر به دنبال شرکتی معتبر و متعهد با رزومه درخشان برای طراحی و تجهیز سالن کنفرانس و همایش خود هستید ، توسعه مهندسی نیکان در خدمات شماست
مشاوره رایگان

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

برند اول

جورجو آرمانی (Giorgio Armani) یک امپراطوری جهانی برای خود دست و پا کرده است. اما این تنها بخشی از حقیقت است. برند آرمانی علاوه بر اینکه یک طراح کهنه کار مد و لباس بوده و ساعت، عطر و محصولات زیبایی برای آقایان و خانم ها تولید می‌کند، لوازم و محصولات خانگی هم تولید می‌نماید.

جورجو آرمانی می‌گوید: “من دید گسترده‌ای از زیبایی شناختی دارم. به همین خاطر فضاهای کاری و فروشگاه ها را خودم طراحی می‌کنم.

ممکن است اخباری از این دست در مورد مشارکت در ساخت و سازهای عظیم توسط برند دکور  آرمانی کازا (Armani Casa) به گوشتان بخورد:

آرمانی کازا در حال کار بر روی معماری داخلی ساختمان Century Spire و تکمیل آن در فیلیپین می باشد.

این برند اخیراً همکاری با Smart Hero Group را برای پروژه Central Park Plaza در پکن اعلام کرد. آرمانی واحدهای مسکونی، مکان های عمومی و امکانات رفاهی را برای این پروژه که یکی از 10 ساختمان معاصر چین می‌باشد، طراحی کرده است. این پروژه سال 2017 به اتمام رسید.

بسیاری از برندهای دیگر نیز در بازار املاک کارهایی مشابه انجام و این خانه‌های لوکس و ساختمان های مارک دار را در سراسر جهان مورد توجه قرار داده‌اند.

برند دوم

اما این اخبار تنها در مورد برند آرمانی نبوده و به عنوان مثال برند ورساچه Versace اخیراً با Nine Elms پروژه AYKON را در لندن راه اندازی کرده که در سال 2020 تکمیل می‌شود. این برند همچنین در حال تکمیل پروژه های ساختمان مارکدار , خود در بیروت و جده است.

برند سوم

همچنین برند لوکس Bottega Veneta روی اولین پروژه ساختمان مارک دار خود در برلین با طراحی مسکونی ساختمان (Eisenzahn 1) ، کار کرده است. لابی، فضاهای عمومی و واحد شوروم طبقه دوم توسط مدیر خلاق برند، تاماس مایر طراحی و اجرا و با همکاری برند های لوکس دیگر مبله و تزئین گردیده است.

برند چهارم

برج پورشه دیزاین نیز از این دست ساختمان مارک دار و یکی از مشهورترین پروژه های بازار فلوریدا می‌باشد. این ساختمان برند ، همکاری بین شرکت توسعه املاک DEZER و گروه طراحی پورشه است. همکاری شرکت های خودرو سازی در حوزه املاک با Porsche تمام نمی شود.

برند پنجم

برند آستون مارتین در مورد برج 66 طبقه 391 واحدی خود که در سال 2022 تمام می‌شود اینگونه می‌گوید: ویژگی‌های منحصر به فرد خودرو های آستون مارتین را در طراحی بیرونی و فضاهای عمومی ساختمان مارک دار برج آستون مارتین می‌توان یافت. اما دست ساکنین در چیدمان و معماری داخلی واحد ها براساس سلیقه شخصی خودشان باز است.

برندسازی ساختمان

چرا برندهای لوکس با ساختمان برند به صنعت ساختمان می آیند ؟

برندهای لوکس با ساختمان برند به صنعت ساختمان می آیند زیرا ارزش افزوده ای که یک برند جهانی برای یک ملک ایجاد می‌کند در ابعادی جهانی و فرا منطقه‌ای است. برند هایی مانند Armani، Versace و Bottega Veneta، پایگاه هایی به همین منظور برای گفتگوهای سازنده در حوزه املاک و مستغلات برای توسعه دهندگان و سرمایه گذاران ایجاد می‌کنند.

اما این ساده نیست که فقط یک نام را بر روی یک ملک قرار دهید. Niall McLoughlin، معاون ارشد کمپانی DAMAC می گوید: توسعه برند وقتی کارایی لازم را داراست که بتواند ارزش افزوده ای را ایجاد نماید.

جذابیت ساختمان مارک دار

ملک و ساختمان برند ترکیبی کامل است از یک سرمایه گذاری جذاب، یک سبک زندگی مطلوب و تحقق شایستگی متمایز از اعتماد، به خصوص در بازارهایی که خریداران نمی دانند به چه کسی برای سرمایه گذاری خود اعتماد کنند. جای تعجب هم نیست زیرا این مسئله برای مشتریانی که به دنبال سرمایه گذاری هستند جذاب است.

در گزارشی که در سال 2012 ارائه گردید، از افزایش 31 درصدی خانه های برند خبر داده شد. برای بسیاری از خریداران، خریدن یک ملک برند اولین گام در مالکیت بین المللی است. همچنین برند سازی مجددی برای سرمایه گذار و مالک ساختمان برند انجام می‌پذیرد.

آیا همه برندهای لوکس با ساختمان برند به صنعت ساختمان می آیند ؟

هر برند نمی‌تواند جهت توسعه برند در هر زمینه ای و با هر محصولی به صنعت ساختمان وارد شود. بلکه می بایست در زمینه‌ای ورود کند که بخشی از آن در حوزه های مرتبط و استرتژی کلی کسب و کارش است.

ممکن است یک برند با ورود به املاک برند مسکونی، دیگری با املاک برند اداری مارک دار دیگری با سرمایه گذاری و ورود به املاک تجاری مرتبط شده و اعتبار بیشتری به دست آورده و منتقل نماید. به عنوان مثال در ایران و خارج از کشور برندهای زیادی هستند که با خرید ملک تجاری در حوزه سرمایه گذاری املاک ورود کرده و ساختمان مارک دار خود را بنا نهاده اند.

بازارهای جدیدتر حوزه سرمایه گذاری املاک و مستغلات مانند دبی و پکن از مدت‌ها پیش اهداف تحولات برند های تجاری بوده اند.

برند آرمانی مشارکت خود را با شرکت اماراتی اعمار برای ساخت مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای لوکس، آغاز کرده است. هتل آرمانی دبی در سال 2010 در این مجموعه افتتاح گردید. سال گذشته، مجموعه سازگار با محیط زیست برند آرمانی با گروه Smart Hero در پکن تکمیل شد.

در همین زمان، Fendi با DAMAC Properties برای معماری داخلی و دکوراسیون ساختمان مارک دار برج 85 طبقه DAMAC Residenze دبی، که در سال 2017 افتتاح شد، مشارکت داشت.

برندسازی ساختمان در ایران

چگونه برندهای لوکس با ساختمان برند به صنعت ساختمان می آیند؟

نکته اینجاست که مدیریت پروژه توسعه املاک و مستغلات و هدایت فنی پروژه برای احداث ساختمان مارک دار، در حوزه عملکردی یک برند تجاری و لوکس نیست. اکثر برند های نام برده فوق به دلیل تخصصی شدن روند پروژه ضمن همکاری با یک توسعه دهنده املاک و مستغلات اموری از قبیل مطالعات اولیه طرح، معماری، مدیریت فنی و اجرایی، بازاریابی و فروش پروژه، مدیریت بهره‌بردای و نگهداری خود را به شرکت های مهندسی و فعال در زمینه توسعه املاک، طراحی و مشاوره، مدیریت پروژه، مدیریت بهره بردای ساختمان حرفه ای واگذار و برونسپاری می‌کنند.

تنها نام یک برند لوکس برای متمایز کردن یک ساختمان کافی نیست. وجه تمایز یک ساختمان برند با سبک زندگی خاص میسر می‌شود که این امر نیز با مدیریت بهره‌برداری و مدیریت ساختمان امکان پذیر است.

برند یعنی یک هویت، یک موجود زنده که تحرک و پویایی خود را در هر زمان و هر حالتی بیان می‌کند. اگر مفاهیم ارزشی سازمان بطور کامل و درست پیاده سازی نشود نه تنها باعث نابودی شرکت می‌شود بلکه اعتماد خریداران را پایمال می‌کند.

ساخت یک برند بزرگ و حفظ ارزش هایش هزینه های بسیار سنگینی دارد. اما متأسفانه در ایران این ارزش ها تا زمانی که برند تبدیل به ترند بازار شود پیگیری می‌شوند اما بعد از ترند شدن، مدیریت برند توانایی کنترل و هدایت آن را از دست می‌دهد. از این قبیل شرکت ها در بازار سرمایه کم نیستند.

اما برند‌های لوکسی از قبیل آستون مارتین، پورشه، آرمانی جهت توسعه برند و ورود به صنعت ساختمان با احداث ساختمان مارک دار نه تنها ارزش های خود را حفظ نموده بلکه از ارزش‌ افزوده ایجاد شده سودی چند برابری نصیب خود و سرمایه گذاران می کنند.

لزوم ورود برندهای ایرانی به صنعت ساختمان مارک دار و لوکس

امروزه بسیاری از برندهای ایرانی به دلیل حفظ سرمایه ها و ایجاد ارزش افزوده، در بازار املاک و مستغلات حضور چشمگیری دارند. اما از این سرمایه گذاری املاک جهت توسعه برند خود استفاده ننموده و به نوعی با چراغ خاموش حرکت می کنند.

برندها با استفاده از تجارب برندهای لوکس جهانی در این حوزه می توانند در راه استیلای نام برند خود قدمهای بزرگتر و صحیح تری بردارند.

برندهای لوکس

مسئله قابل تأمل عدم ورود نام برندهای ایرانی به بازارهای جهانی است. ریشه این مسئله اینجاست که هنوز در بازارهای داخلی هم نتوانسته اند اعتماد مشتریان را جذب و جایگاه مثبتی در ذهن مخاطبان برای خود بیابند. ورود صحیح برندهای لوکس با ساختمان برند به صنعت ساختمان یکی از راه های تعامل سازنده با مخاطبین است.

آژانس های تبلیغاتی بیشماری در سرتاسر دنیا و ایران وجود دارند که می‌توانند یک برند لوکس را با ارزش‌ها و فرهنگ هایش ایجاد کنند. اما سرمایه گذاران املاک و مستغلات و سازندگان ساختمان برند می بایست با انتخاب یک مجموعه حرفه‌ای با پیش زمینه در صنعت ساختمان و استفاده از خدمات حرفه ای مشاوره برند و مدیریت برند ساختمانی ، ارزش افزوده هایی فراتر از آن چه که وجود دارد برای خود و برندشان ایجاد نموده و وارد عرصه ایجاد ساختمان مارک دار شوند.

احساس نیاز به ساختمان برند

همانطور که یک اتومبیل برند ارزش بیشتری نسبت یک اتومبیل بی نام و نشان دارد، امروزه بنا نهادن یک ساختمان برند یا ساختمان مارک دار و  لوکس نیز مزیت های بسیار بیشتری نسبت به یک ملک عادی دارد.
برای برندسازی ساختمان خود و فروش آن به بالاترین قیمت ممکن، گروه فنی مهندسی نیکان آماده ارائه خدمات کامل به شما عزیزان هستند.

مشاوره رایگان طراحی و تجهیز سالن کنفرانس و همایش

اگر به دنبال شرکتی معتبر و متعهد با رزومه درخشان برای طراحی و تجهیز سالن کنفرانس و همایش خود هستید ، توسعه مهندسی نیکان در خدمات شماست
مشاوره رایگان

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

2 دیدگاه

  1. حمید موفق گفت:

    بسیار مطلب مفیدی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *