چکیده

ارائه خدمات بهره برداری متناسب ، زیربنای ایجاد ارزش افزوده برای هر مجموعه ای می باشد. با بروز موقعیت های دشوار ، اهمیت مدیریت بهره برداری یک مجموعه افزایش می یابد. بروز بحران اقتصادی کرونا و به تناوب آن رکود اقتصادی پسا کرونا ، این اهمیت را چند برابر نموده است.

مراکز-تجاری

بهره برداری مراکز تجاری در بحران اقتصادی کرونا

بهره برداری ، مجموعه فعالیت های آماده سازی ، طرح ریزی ، اجرا و عملیات ، مارکتینگ ، تغییر و تحول و در حال کار بودن یک مجموعه را شامل می شود. مدیریت بهره برداری هماهنگی کلیه امور تجاری ، حقوقی ، مهندسی و علوم رفتاری است. ارائه خدمات بهره برداری متناسب ، زیربنای ایجاد ارزش افزوده برای هر مجموعه ای می باشد. با بروز موقعیت های دشوار ، اهمیت مدیریت بهره برداری یک مجموعه افزایش می یابد. بروز بحران اقتصادی کرونا و به تناوب آن رکود اقتصادی پسا کرونا ، این اهمیت را چند برابر نموده است.

کارگاه-تغییرات-کسب-و-کار-با-بحران-ویروس-کرونا

مشخص کنید چه کسی پاسخگوی عدم گسترش بیماری و بحران اقتصادی ناشی از آن در مجموعه شماست.

با شیوع ویروس کرونا مدیریت بحران اصولی می تواند یک کسب و کار را از ورطه سقوط و نیستی نجات دهد. در زمان انتشار ویروس کرونا اطلاعات خیلی سریع تغییر می کند. بسیار مهم است که بروز باشیم.

حداقل می بایست یک نفر ضمن تبادل اطلاعات لازم با منابع انسانی و مدیران مجموعه ، در این خصوص پاسخگو باشد. پیشنهاد می شود مدیران بهره برداری مقاله جامع مدیریت بحران کسب و کار با شیوع ویروس کرونا را مطالعه فرمایید.

پروتکل های بهداشتی مخصوص خود تنظیم کنید.

علاوه بر پروتکل های اعلامی سازمان بهداشت جهانی و پروتکل های وزارت بهداشت ویژه اصناف ، پروتکل های بهداشتی متناسب با نیاز و کلاس مجموعه خود را تنظیم نمایید.

قطعاً تمهیدات لازم برای یک رستوران یا مرکز خرید لوکس با یک اغذیه فروشی یا پاساژ تخصصی در بازار تهران ، متفاوت است. از وجود یک محیط کار ایمن اطمینان حاصل کنید. قوانینی که انتشار بیماری را محدود و نیروی انسانی و بازدید کنندگان و مراجعین را حفظ می کنند ، تنظیم نمایید.

پروتکل های ارتباطی تنظیم کنید.

مجموعه شما چگونه اخبار و اطلاعات را با پرسنل ، مراجعین و مشتریان به اشتراک می گذارد؟

این پروتکل ها شامل تهیه پوسترهای اطلاع رسانی ، برگزاری ویدئو کنفرانس های آموزشی ، ارسال پیغام و ایمیل های اضطراری و اطلاع رسانی و … می باشند. به این منظور اطلاعات پرسنل دایمی ، موقت ، پیمانکاران و … را بروز کنید. همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی جهت تبادل اطلاعات جدید و آموزش به صورت سنتی یا آنلاین در این شرایط بسیار می تواند راهگشا باشد.

برای تغییر تجارت و کسب و کار خود آماده شوید.

آیا برای دوران پسا کرونا آماده اید؟ آیا برای انقلاب صنعتی چهارم و دیجیتالی شدن آماده اید؟ آیا از ترند های مارکتینگ متناسب با بحران اقتصادی ویروس کرونا اطلاع دارید؟ نیروهایی که امکان دورکاری دارند را به این منظور آماده کرده و آموزش دهید. زیرساخت لازم را مهیا نمایید.

بررسی کنید اگر 20 % نیروها به دلیل بیماری نتوانستند سرکار خود حاضر شوند (غیبت یا عدم حضور پرسنل) ، آیا عملیات اجرایی شما می تواند بدون افت کیفیت به فعالیت خود ادامه دهد؟

مشاوره رایگان

همکاری با یک تیم حرفه ای طراحی و ساخت ویلا با سابقه کار زیاد و درخشان شما را در رسیدن به رویایتان یاری می کند.

لطفاً جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص طراحی و ساخت ویلا با شماره 97 87 77 88 – 021 بگیرید.

تلفن-توسعه-مهندسی-نیکان

پر واضح است که در بحران اقتصادی ویروس کرونا کیفیت تصمیم گیری و عملکرد مشاوران و مدیران بهره برداری مجموعه های تجاری و سرگرمی ، مراکز اقامتی و پذیرایی و اماکن ورزشی ، در بقا و رشد آن مجموعه بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

بهره برداری یک مجموعه در بحران اقتصادی ویروس کرونا نیازمند خلاقیت و توجه به نیاز های روز مخاطب است. در مرحله اول به عنوان یک ارائه دهنده خدمات می بایست مطمئن باشیم و تضمین نماییم که تمامی مکان های پر تردد را با برنامه نظافتی متناسب و با استفاده از مواد ضد عفونی کننده مناسب ، نگهداری می کنیم.

از الزامات این روزهای بهره برداری تامین سلامت نیروی انسانی شاغل و پیمانکاران ، کاربران مجموعه و کلیه مراجعین و مشتریان است که در مقاله آماده سازی کسب و کار در بحران ویروس کرونا بطور کامل به آن پرداخته ایم.

در مرحله بعدی تیم بهره برداری یک مجموعه می تواند با همکاری برندهای حاضر در مجموعه جهت افزایش قدرت خرید و رفاه حال مشتریان با راه اندازی یا با استفاده از پلتفرم های دیگر شرکت ها ، خدمات فروش اعتباری و اقساطی ارائه دهد.

قرارداد-بهره-برداری

برندها سرمایه های یک مجتمع تجاری هستند. حفظ آن ها حفظ ماهیت یک مرکز خرید و سرگرمی است. جهت حمایت بیشتر می توان در ماه های پیش رو قرارداد ها را به سمتی برد تا صرفاً هزینه ها پوشش داده شوند یا درصدی از فروش صندوق را دریافت کرد. همگی ما بر یک کشتی سواریم. پشتیبانی از یکدیگر می تواند همه را به سلامت از دریای پر تلاطم بحران ویروس کرونا عبور دهد.

در دوران پسا کرونا بازنگری در قرارداد مراکز تجاری با خرده فروشی ها ، برندها و کسب و کارها الزامی به نظر می رسد. اضافه کردن بند فورس ماژور مانند قرارداد های دیگر حقوقی رایج از جمله تغییرات لازم است. در کل فرمول همکاری برندها و مراکز خرید می تواند دستخوش تغییر شود. در آینده نزدیک این موضوع مشخص خواهد شد.

تالار-پذیرایی

بهره برداری مرکز اقامتی و پذیرایی در بحران اقتصادی کرونا

کافه و کافی شاپ ، رستوران ، فست فود ، آشپزخانه و کترینگ ، بوفه ، آبمیئه و بستنی ، اغذیه فروشی ، تالار پذیرایی ، هتل ، هاستل ، اقامتگاه بوم گردی و … از جمله مراکز اقامتی و پذیرایی می باشند که در بحران اقتصادی کرونا و رکود پسا کرونا نیازمند اقدامات بهره برداری ویژه جهت حفظ کسب و کار می باشند.

دانلود پروتکل وزارت بهداشت ایران برای کافه ، رستوران و تالار پذیرایی
دانلود پروتکل وزارت بهداشت ایران برای عرضه کنندگان مواد غذایی
راهنمایی موقت مرکز پیشگیری و درمان جهانی CDC برای مشاغل و کارفرمایان
بهره-برداری-مراکز-ورزشی

بهره برداری اماکن ورزشی در بحران اقتصادی کرونا

با شروع بحران ویروس کرونا اماکن ورزشی نیز خیلی سریع تعطیل شدند و شروع بکار مجدد آنها منوط به اجازه وزارت بهداشت در کنترل اپیدمی ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی لازم خواهد بود.

سعی مدیران بهره برداری این مجموعه ها تماماً باید بر این باشد که اطمینان کلیه مراجعین و استفاده کنندگان از اینکه تمامی سطوح عاری از ویروس کرونا است ، جلب شود.

نتیجه‌گیری

با کمی تامل پی میبریم که برای راه‌اندازی و بهره‌برداری مکان‌های مختلف نیاز به یک تیم مهندسی قوی و پیگیر نیاز داریم.

جهت راه اندازی و بهره برداری مراکز خرید – سرگرمی ، مجتمع های تجاری – تفریحی ، پاساژها ، مراکز پذیرایی – اقامتی و اماکن ورزشی گروه فنی مهندسی نیکان در خدمت شما است..