طراحی ویلا چوبی

فوریه 5th, 2024|2 Comments

فهرست طراحی ویلا چوبی

مشاوره رایگان

checklist-nikan
مقدمه

در سال‌های اخیر، ساختن ویلای چوبی بسیار رواج پیدا کرده است و هر ساله افراد بیشتری نیز تصمیم می‌گیرند تا خانه‌های خود را با استفاده از مصالح چوبی بسازند. این دسته از افراد به چند دلیل این کار را انجام می‌دهند. یکی از مهمترین دلیلی که باعث می‌شود تا افراد مختلف خانه‌های خود را با استفاده از چوب بسازند، زیبایی خانه ساخته شده با چوب است؛ چرا که ویلای ساخته شده با چوب بسیار منحصر به فرد است. دومین دلیلی که باعث می‌شود تا افراد بیشتری از خانه‌های چوبی استفاده کنند این است که چوب به عنوان اساسی ترین مصالحی که در ساخت این ویلا‌ها به کار می‌رود بسیار محکم است. بنابراین خانه چوبی شما می‌تواند برای مدت طولانی دوام داشته باشد. همچنین اگر شما جزو آن دسته از کسانی هستید که می‌خواهید در یک خانه گرم، زیبا و سازگار با محیط زیست زندگی کنید، به شما توصیه می‌کنیم تجربه زندگی در ویلای چوبی را از دست ندهید.

طراحی ویلای چوبی

خانه‌های مسکونی فراوانی در اروپای شرقی و همچنین اسکاندیناوی با استفاده از چوب احداث می‌شوند. ویلا‌های چوبی این مناطق با استفاده از آخرین فناوری‌های روز بنا شده‌اند و اگر از این خانه ها به درستی نگهداری شود، این ویلا‌ها می‌تواند تا سالیان طولانی باقی بمانند. همچنین بهتر است در رابطه با ویلا‌های چوبی به این نکته توجه داشته باشید که بوی چوب همواره می‌تواند به شما آرامش بدهد و ذهن شما را آرام‌تر کند؛ بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که ویلای چوبی خود را به دور از شلوغی شهر بسازید تا با این کار به آرامش برسید.

طراحی ویلا چوبی

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

97 87 77 88 – 021

از کجا شروع کنم؟

پروژه‌های ما

ویژگی ویلاهای چوبی

  • طولانی‌تر بودن عمر این نوع از ساختمان‌ها در مقایسه با سایر ویلا‌هایی که با مصالح‌های دیگر بنا می‌شوند.
  • هزینه نگهداری ویلا‌هایی که با چوب بنا می‌شوند در مقایسه با سایر ساختمان‌ها بسیار پایین‌تر است.
  • امکان پیاده‌سازی طرح‌های مختلف بر روی این نوع از ساختمان‌ها وجود دارد.
  • ظاهر جذاب‌تر

با توجه به ویژگی‌های گفته شده در رابطه با ساختن ویلای چوبی، قطعا ساختن ویلا با استفاده از مصالح چوبی بسیار می‌تواند به صرفه‌تر باشد؛ بنابراین اگر شما ویلای چوبی را با ساختمان‌هایی که با استفاده از مصالح غیر چوبی ساخته شده‌اند مقایسه کنید، حتما ویلا‌های چوبی در بسیاری از زمینه‌ها برنده خواهند شد.

در صورتی که قصد دارید ویلای چوبی بسازید، بهتراست به نکاتی که در ادامه خواهیم گفت توجه داشته باشید.

اگر می‌خواهید از ویلای خود در تمام فصول سال استفاده کنید، بهتر است مسئله گرمایشی را در آن رعایت کنید؛ بنابراین توصیه می‌کنیم قسمتی از ویلای خود را به این کار اختصاص دهید. یکی دیگر از مسائلی که باید در زمان طراحی ویلا به آن توجه داشته باشید، اشغال نکردن تمام فضا‌های ساختمان است، چرا که این کار می‌تواند محیط ویلای شما را خسته کننده و شلوغ کند.

در صورتی که می‌خواهید ویلای خود را به صورت کلاسیک طراحی کنید، بهتر است در زمان طراحی سقف ویلای خود را به صورت شیروانی بسازید؛ این کار زیبایی ویلای شما را دو چندان خواهد کرد. یکی دیگر از مواردی که خوب است در زمان طراحی ویلا به آن توجه داشته باشید، قرار دادن تراس در زمان ساختن ویلا هست. با این کارشما قادر خواهید بود تا مناظر اطراف خود را مشاهده کنید.

اگر شما جزو آن دسته از کسانی هستید که به مدرنیسم علاقمند هستید، می‌توانید ویلای خود را به صورت مستطیل شکل همراه با سقف مسطح طراحی کنید. این نوع از طراحی ویلا در کشورهای نروژ، فنلاند و سوئد بسیار مرسوم است.

ویلای-چوبی
در زمان ساخت یک ویلای چوبی باید به چه مواردی توجه داشت؟

مکانی را که قصد دارید در آن ویلای خود را بسازید، انتخاب کنید.

برای پیدا کردن مکان مناسب برای ساخت ویلا شما باید فاکتور‌های مختلفی را در نظر بگیرید. چرا که در این مکان قرار است برای مدت طولانی زندگی کنید. از مهمترین فاکتور‌هایی که باید شما در رابطه با مکانی که قرار است ویلایتان را بسازید در نظر داشته باشید، توجه به آب و هوای مکان مورد نظر است. بنابراین مهم است که مکان ویلای شما دارای چه اقلیم و آب و هوایی هست.

بررسی زمین

انجام این مرحله ضروری نیست؛ اما اگر در رابطه با زمینی که قصد دارید خریداری کنید دچار شک و ابهام هستید، بهتر است ابهامات خود را قبل از شروع کردن ساخت و ساز برطرف سازید. تا در زمان ساخت ویلا دچار مشکل نشوید.

دسترسی به امکاناتی نظیر آب، برق و تلفن

یکی دیگر از نکاتی که باید در رابطه با مکانی که قرار است ویلای خود را بسازید به آن توجه داشته باشید، دسترسی به آب، تلفن و برق است. به همین خاطر توصیه می‌کنیم، قبل از ساخت ویلا چوبی مطمئن شوید که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات آنها را به شما ارائه می‌کنند.

پایدار بودن زمین

بهتر است محلی را که قرار است در آن ویلای‌تان را بسازید از نظر پایداری زمین بررسی کنید. اگر ویلای چوبی خود را بر روی مکانی ماسه‌ای که دارای خاک نامناسب است، بسازید، مطمئن باشید برای مدت طولانی نمی‌توانید در آنجا دوام بیاورید؛ چراکه ویلای شما از بین خواهد رفت.

بودجه خود را در نظر داشته باشید.

بهتر است ویلای خود را مطابق با بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید بسازید. بنابراین توصیه می‌کنیم از قبل منابع مالی تامین کننده هزینه‌های ساخت ویلای‌ چوبی خودتان را مشخص کنید تا در زمان کار با مشکلی روبه‌رو نشوید.

انتخاب معمار

برای اینکه فرآیند ساختن ویلای خود را آغاز کنید، باید در این مرحله معمار و پیمانکار پروژه را مشخص کرده باشید و طرح مورد نظرتان در رابطه با طراحی ویلای چوبی را با معمار پروژه در میان بگذارید.

زمان بندی و شروع ساخت و ساز

در صورتی که اگر، شما مراحل فوق را به درستی پشت سر گذاشته باشید، وارد فاز ساخت ویلا چوبی خواهید شد. در این مرحله از ساخت و ساز باید مطابق با زمان‌بندی هایی که انجام داده‌اید ویلای چوبی تان بنا شود.

طراحی ویلا چوبی

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

97 87 77 88 – 021

از کجا شروع کنم؟

پروژه‌های ما

چگونه می‌توان ویلای چوبی را تزئین کرد؟

راهکار‌های مختلفی وجود دارد تا به وسیله آنها بتوانید ویلای چوبی‌تان را تزئین کنید. یکی از این راهکار‌ها توجه به نمای اصلی ویلا است.چرا که هر چه نمای ویلای شما لوکس‌تر باشد، ارزش آن نیز بیشتر خواهد شد. یکی دیگر از مواردی که می‌توانید برای تزئین کردن ویلای چوبی از آن استفاده کنید، به کار بردن سقف‌های شیب‌دار است. با این کار شما می‌توانید جلوه مدرن‌تری به ویلای‌تان بدهید. همچنین شما می‌توانید با هماهنگ نمودن فضای داخلی ویلا با نمای بیرونی آن، زیبایی ویلای خود را دو چندان کنید.

به کار بردن پنجره‌های بزرگ، یکی دیگر از کار‌هایی هست که به وسیله آن می‌توانید ویلای خود را تزئین کنید. استفاده کردن از استخر و همچنین بطراحی کردن آلاچیق نیز می‌تواند به فضای ویلای چوبی‌تان منظره بهتری دهد. هماهنگ کردن نمای بیرونی ویلا با نمای داخلی آن می‌تواند بر زیبایی ویلای‌تان تاثیرگذار باشد. برای انجام چنین کاری شما می‌توانید از وسایل و لوازم چوبی در داخل ویلا نیز استفاده کنید.

نتیجه گیری

ابعاد و متراژ خانه در میزان مصالحی که استفاده می شود، تاثیر مستقیم میگذارد و هر چه ویلا بزرگتر باشد مصرف چوب بالاتری دارد و به تبع آن هزینه بالاتری میطلبد.

همچنین انتخاب سبک طراحی دکوراسیون کلبه و ویلا چوبی به سلیقه، علاقه، سن و تعداد ساکنین و همچنین هماهنگی با بافت ساختمان های اطراف بستگی دارد.

گروه فرلی ویلا با 21 سال تجربه در زمینه طراحی ویلا چوبی، خانه چوبی، پیش ساخته چوبی، کلبه چوبی آماده ارائه خدمت به شما عزیزان است.

در نهایت این انتخاب با شماست که در یک ویلای چوبی مدرن با امکانات زیاد زندگی کرده و یا یک ویلای سنتی با امکانات کم و هزینه کمتر را برای اسکان خود انتخاب کنید.
در هر صورت زندگی در ویلا چوبی و کلبه های چوبی در فضایی خارج از شهر بسیار لذت بخش بوده و آرامش را به همراه دارد.