خدمات برندینگ ساختمان چیست؟

برندسازی یکی از روش‌های تأثیرگذار در موفقیت تجاری کالاها و یا ارائه خدمات می‌باشد. برندسازی می‌تواند برای هر محصول تحت هر شرایط تجاری صورت پذیرد. این ایده برای برجسته کردن ویژگی‌های محصول و یا ارائه‌ی متمایزی از خدمات است. برندینگ ساختمان نیز یکی از بهترین روش‌ها برای معرفی تأثیرگذار بناهای عمرانی است.
برندینگ ساختمان با هدف ایجاد تعامل در کنار مخاطبین طراحی می‌شود. وقتی پروسه برندینگ ساختمان را تمام ‌و کمال انجام بدهید، حالا ساختمان مسکونی و یا تجاری و حتی خدماتی شما ماهیتی مستقل از شما دارد. ساختمان با حضور برندینگ دارای شخصیت اجتماعی می‌شود. شخصیتی تأثیرگذار که حالا مستقل از مالکانش در نگاه توده مردم دهان به دهان معروف می‌شود.

چجوری ساختمانمو برند کنم؟

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

97 87 77 88 – 021

چرا به برندینگ نیاز داریم؟

برندسازی ایده تأثیرگذاری برای توسعه کسب و کارهای نوین می‌باشد. برند یک نام تجاری است که به ‌تنهایی تمام ماهیت معنوی و مادی هر محصول و یا هر مجموعه‌ای را همراه خود دارد. ما شرکت‌های بزرگ با فعالیت‌های جهانی را به نام برندها می‌شناسیم. این برند است که آینده تمام‌ عیاری از اعتبار و نمایش توانایی‌های هر مجموعه خواهد شد. برندسازی صنعت ساختمان نیز در راستای همین اهداف شکل‌ می‌گیرد.

هدف از برندینگ ساختمان

برندینگ ساختمان در واقع خلق ارزش‌های نمادین است تا بتواند پتانسیل‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حتی تجاری و شاید صنعتی هر ساختمان را در شرایطی برجسته به نمایش درآورد. برندینگ ساختمان با هدف ایجاد شخصیت مستقل برای ساختمان شکل می‌گیرد تا حالا این خود ساختمان باشد که در تعامل با مالکان، مشتریان، مخاطبان و حتی کاربران خود قرار بگیرد. با استفاده از تکنیک‌های برندسازی صنعت ساختمان می‌توانیم مجموعه‌های ساختمانی را به فضاهایی شناخته‌ شده در نزد مردم تبدیل کنیم. قاعدتاً شهرت برندسازی تأثیری عمیق و ماندگار در قابلیت‌های تجاری و فرهنگی هر فضای ساختمانی دارد.

فضاهای کاربردی سیستم پخش تصویر کدامند؟

سازمان‌‌های متعددی با اهداف گوناگون به سیستم پخش تصویر سالن همایش نیاز دارند. انواع سازمان‌‌های دولتی، خصوصی، دانشگاه‌‌ها، انواع شرکت‌‌ها، فضا‌های بیمارستانی، فرهنگسرا‌ها و… برای برگزاری هر چه بهتر همایش‌‌هایشان از حضور چنین سیستم‌‌هایی استفاده ‌می‌‌کنند. در طراحی این سیستم‌ها از ایده شبکه‌‌های کامپیوتری برای امکان برقراری ارتباط از راه دور مخاطبان در نمایش عکس‌‌ها و فیلم‌ها استفاده می‌شود. سیستم‌هایی که سطح فراگیری از تعاملی هدفمند با تک تک افراد حاضر در جلسه را ایجاد خواهند کرد.

خدمات برندینگ ساختمان

خدمات برندینگ ساختمان شامل مشاوره برندینگ تا مدیریت چگونگی خلق برند است. در این خدمات تمامی پتانسیل‌های اقتصادی و فرهنگی ساختمان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد تا روش‌های ارزش‌آفرینی بنا معین شود. سپس راهکارهای نمایش ساختمان در قالب برندسازی مورد بررسی قرار می‌گیرد تا در نهایت پروسه معرفی برند ساختمان در بهترین شرایط و تأثیرگذارترین روش‌ها صورت پذیرد. گروه نیکان مجری باتجربه در زمینه برندسازی صنعت ساختمان است.

خدمات مشاروه برندینگ

برای خدمات مشاوره‌ برندینگ می‌توانید از گروه مهندسین و کارشناسان نیکان استفاده کنید. کارشناسان نیکان می‌توانند به شما در چگونگی تدوین برنامه‌های جامع برای طی شدن مراحل کامل برندینگ ساختمان خدمات مشاوره‌ای لازم را ارائه نمایند.

برندسازی صنعت ساختمان به چه موضوعات می‌پردازد؟

برند نوعی معرفی شرکت‌ها و خدمات آنها در ظاهری ساده اما بستری یکپارچه است. شما می‌توانید بزرگترین شرکت‌ها با فعالیت‌های گسترده تجاری را در قامت یک برند ساده معرفی کنید. چرا که برند ماهیت معنوی و اقتصادی کل شرکت و یا خدمات آنها می‌باشد. البته برندسازی تنوع گسترده‌ای دارد. برندسازی مکان نیز یکی از روش‌های مؤثر برای هویت بخشیدن به مکانی خاص است.

برندینگ ساختمان در دسته‌بندی برندسازی مکان قرار می‌گیرد که تماماً حول محور رونق بخشیدن اقتصادی فضاهای ساختمانی شکل ‌می‌گیرد. برندینگ ساختمان به‌ معنای ایجاد هویت و شخصیت برجسته و متمایز برای ساختمان برند و یا مجموعه‌ای از ساختمان‌ها است. این هویت‌سازی برای هر چه برجسته‌تر کردن پتانسیل‌های اقتصادی، تجاری، خدماتی، فروشگاهی و حتی مسکونی ساختمان برند صورت می‌گیرد.

احساس نیاز به مشاوره برندینگ

برندینگ ساختمان از ایده‌های نوین در صنعت ساخت‌وساز محسوب می‌شود. در حال حاضر تمامی بناهای شاخص، لوکس و گران‌قیمت جهان از طریق روش‌های برندسازی صنعت ساختمان معرفی می‌شوند. برندسازی ساختمان مختص ساختمان‌های خاص نیست. بلکه هر ساختمان مسکونی، توریستی، مجتمع تجاری، شهرک‌های ویلایی، مجتمع‌های فرهنگی و حتی فضاهای صنعتی می‌توانند از قابلیت‌های برندسازی صنعت ساختمان استفاده کنند. خدمات برندینگ ساختمان می‌تواند برای هر نوع ساختمان در ابعاد کوچک و یا مجتمع‌های بسیار بزرگ انجام پذیرد. البته این خدمات برای هر فضای ساختمانی متفاوت است و با توجه به بررسی و پردازش اطلاعات فرهنگی و اقتصادی، ‌از ساختمان تدوین خواهد شد. اما در نهایت هر ساختمانی برای دیده شدن بهتر به خدمات برندینگ نیاز دارد تا بتواند در شخصیتی مستقل با تعاملی اجتماعی در نگاه مخاطبان خود قرار بگیرد.

چگونگی انجام برندینگ ساختمان

برندینگ ساختمان خلق هویت مستقل برای ساختمان است. برای دستیابی به چنین هویتی نیاز به برنامه‌ریزی و داشتن استراتژی مناسبی است. در اولین قدم اطمینان داشتن از برندی منحصربه‌فرد است. به شکلی که نام و نشان ساختمان برند شده با دیگر ساختمان‌های هم‌نام اشتباه گرفته نشود.

پروسه زنجیروار برندسازی

اگر چه برندینگ ساختمان اساساً در مقدمات ارائه ساختمان و با هدف فروش آن صورت می‌گیرد؛ اما لزوماً تنها برای به فروش رفتن واحدهای تجاری و مسکونی آن نیست. بلکه مجموعه اقداماتی است تا ساختمان هدف تبدیل به نمادی ماندگار در ذهن مردم منطقه شود. به ‌این ‌ترتیب می‌توانیم توسعه ساختمان در آینده‌ی دور و نزدیک را تداوم بخشیم. خدمات مشاوره برندینگ برای طی شدن دقیق این پروسه انجام می‌پذیرد. برندسازی برای فضاهای ساختمانی تنها به خلق یک نام و یا یک لوگو تمام نمی‌شود. بلکه پروسه‌ای زنجیروار از فعالیت‌هایی پیچیده است که باید در تدوین استراتژی مناسب انجام پذیرد.

هدف از برندینگ ساختمان

معیارهای متعددی در برندسازی ساختمان نقش بازی می‌کنند. معیارها مانند:

  • طراحی ساختمان
  • کاربری ساختمان
  • پتانسیل‌های اقتصادی و جغرافیایی مکان احداث ساختمان
  • امکانات ساختمان
  • و غیره

تمامی این فاکتورها برای بررسی قابلیت‌های برندسازی ساختمان بررسی می‌شوند تا در نهایت باعث ایجاد یک شخصیت مستقل در ذهن مخاطبان و مشتریان ساختمان باشند. در دورنمای برندسازی، ایجاد تعامل با مردم از طریق ویژگی‌های بصری، شفاهی و حتی رفتاری آنها مورد توجه قرار می‌گیرد. تا جاییکه به نماد کیفی مناسب از خدمات و یا ارزش‌آفرینی در ذهن مخاطبان تبدیل شود.

دو گروه تاثیر گذار

در برندینگ ساختمان با دو گروه از افراد مواجه هستیم. کسانی که به هر دلیلی مانند مالکیت و یا سکونت در فضای ساختمان حضور دارند و کسانی که بدون هیچ وابستگی از خدمات ساختمانی مانند خرید از مکان تجاری استفاده می‌کنند. در بحث برندسازی گروه اول یعنی آنها که به هر دلیلی وابستگی‌هایی به ساختمان دارند، محور کلیدی ماجرا هستند. این گروه جایگاه هدف ندارند؛ بلکه قرار است به ‌عنوان بخشی از ساختمان دیده شوند. لذا در تمام سلسله فعالیت‌های برندسازی لازم است تا نظرات، خواسته‌ها و یا پیشنهادات این گروه مورد توجه قرار بگیرد. قاعدتاً دیدگاه مالکان اصلی ساختمان در فرآیند برندسازی ساختمان از اولویت بالایی برخوردار است.

خدمات برندینگ ساختمان

تأثیر برندینگ در فرایند بهره‌برداری ساختمان

برندینگ ساختمان بخشی از پروژه بسیار بزرگتر با عنوان بهره‌برداری ساختمان است. بهره‌برداری ساختمان سلسله فعالیت‌های برنامه‌ریزی ‌شده برای معرفی ساختمان، ارزش‌آفرینی، تدوین مراحل فروش ساختمان و در نهایت مدیریت ساختمان برای تداوم ارزش‌های تجاری و اقتصادی و حتی فرهنگی آن است. خدمات بهره‌برداری، خود در چندین مرحله اساسی انجام می‌پذیرد. مشاوره برندینگ فعالیتی کلیدی در امتداد مراحل مختلف بهره‌برداری است.

هدف از بهره برداری

هدف از بهره‌برداری معرفی ساختمان تجاری و مسکونی در بهترین شرایط است تا بتوان بالاترین عرضه اقتصادی و ارزش‌آفرینی را کسب نمود. قاعدتاً ساختمانی که از خدمات برندینگ مناسب استفاده کرده باشد، بهتر و مؤثرتر معرفی می‌شود. چنین ساختمانی دارای هویت معنوی و اقتصادی است. لذا در نگاه مخاطبین و حتی مشتریان از ارزش‌آفرینی بالاتری برخوردار است.
برای تدارک بهترین برنامه بهره‌برداری قطعاً نیاز به مناسب‌ترین روش معرفی و نمایش ساختمان دارید. برندینگ ساختمان اصولی‌ترین روش نمایش ساختمان است که می‌تواند جایگاه ارزش‌آفرینی آن در تمام مراحل بهره‌برداری را توسعه داده باعث فروش بهتر ساختمان شود.

اجزای سیستم پخش تصویر

شما با هر کدام از این دو روش ‌می‌توانید سیستم پخش تصویر سالن‌های کنفرانس و یا همایش را طراحی کنید. اما در نظر داشته باشید که کیفیت تصویر در کنار کارایی سیستم از اهمیت یکسان برخوردار است. نوع سیستم انتخابی باید متناسب با ابعاد و کاربری سالن کنفرانس و یا همایش باشد. با صفحه‌نمایش‌‌های LED کیفیت تصویر خوبی داریم. اما در فضا‌های بزرگ قادر به نمایش واضح برای تما‌می‌ افراد حاضر در همایش نیستیم. در عین حال نصب تعداد زیاد مانیتور ‌می‌تواند بار مالی قابل توجهی داشته باشد.
برای طراحی مناسب سیستم پخش تصویر سالن‌های کنفرانس و همایش‌ها ‌می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای تخصصی گروه نیکان استفاده کنید.

آیا به ساختمان مارک دار نیاز دارید؟

به هر ساختمانی که دارای نام و نشان برندینگ شده باشد، اصطلاحاً ساختمان مارک دار گفته می‌شود. لزوماً هر ساختمانی که نام‌گذاری شده باشد، در استانداردهای مارک دار شدن قرار نمی‌گیرد. نام‌گذاری ساختمان دلیل برندینگ شدن آن نیست. بلکه ساختمانی با داشتن هویت اجتماعی در نزد مردم منطقه جایگاه مارک دار پیدا می‌کند.
ساختمان مارک دار در نگاه مردم شناخته ‌شده است. توده مردم ساکن منطقه به ‌راحتی نام و نشان ساختمان‌های مارک دار را فراموش نمی‌کنند. حتی این ساختمان‌ها می‌توانند تأثیری سریع‌تر از دیگر ساختمان‌ها برای اهالی جدید منطقه و یا برای آنها که در حال عبور از منطقه هستند، داشته باشد. ساختمان‌ برند شده به نسبت از دیگر ساختمان‌های منطقه گران‌تر هستند و حتی با وجود گران‌تر بودن شرایط فروش بهتری دارند. این ساختمان‌ها به‌ خاطر نفوذ برندینگ شده در اذهان مردم منطقه دارای جایگاه و ارزش بالاتری شده‌اند.

ساختمان مارکدار

لزوم استفاده از ساختمان مارک دار

قاعدتاً هر کسی علاقه دارد تا از ساختمانی باارزش‌تر برخوردار باشد. شما به ساختمان مارک دار نیاز دارید تا بتوانید جایگاه اقتصادی بهتری به نسبت از رقبا در منطقه کسب نمایید. اما هر ساختمانی با وجود نام و نشان در لیست قدرتمند ساختمان‌های مارک دار قرار نمی‌گیرد. ساختمان مارک دار در نزد مردم منطقه شناخته‌ شده است و تنها از طریق طی شدن پروسه درست برندینگ ساختمان است که می‌توانیم چنین دستاوردی را کسب نماییم. برای حضور در جمع ساختمان‌های مارک دار می‌توانید از خدمات مشاوره برندینگ گروه نیکان استفاده کنید. کارشناسان گروه نیکان با بررسی قابلیت‌های ساختمان پروسه تبدیل شدن آن به یک بنای تأثیرگذار در منطقه را تدوین خواهند کرد. پروسه‌ای که باعث دیده شدن و ماندگار شدن ساختمان شما خواهد شد.

مشاوره برندینگ چگونه انجام می‌شود؟

هر ساختمان با هر نوع کاربری در هر اندازه و حتی با هر سن‌وسال می‌تواند شامل خدمات برندینگ شود. گاهی به‌ اشتباه تصور می‌شود که برندینگ ساختمان مختص ساختمان‌های تازه ‌تأسیس و آن‌هم فقط برای فروش واحدهای تجاری و مسکونی است. اما داستان برندینگ فضایی بسیار گسترده است که جریان کاربردی ساختمان را دنبال می‌کند. شاید مالکان پیشین ساختمان اقدام به برندینگ نمایند و با استفاده از تکنیک‌های برندینگ واحدهای آن را به قیمت مناسب بفروشند. اما از لحظه‌ی تکمیل، برندینگ ساختمان هویتی مستقل از مالکان دارد. لذا حتی بعد از مالکان پیشین، جریان برندینگ تداوم پیدا می‌کند.

مراحل اجرای برندینگ ساختمان به ‌قرار زیر هستند

  • بررسی جایگاه فعلی ساختمان از منظر اقتصادی و فرهنگی و همچنین بررسی مقدار شهرت کنونی ساختمان
  • پایه‌ریزی برنامه‌های جامع برای پوشش اهداف برندسازی ساختمان
  • طرح‌ریزی برنامه‌های جامع برای چگونگی ایجاد هویت بصری و معنوی ساختمان
  • انجام فعالیت‌های تبلیغاتی و پیاده‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی برای معرفی مناسب ساختمان
  • تدوین برنامه‌های جامع برای زمان‌بندی فعالیت‌ها و همچنین چگونگی تخصیص بودجه برای اجرای برنامه‌های برندینگ ساختمان
نتیجه‌گیری

برندینگ ساختمان فعالیتی جدی و تأثیرگذار برای دیده شدن ساختمان‌ها در انبوه فضاهای کلان شهری است. هر ساختمان تازه‌ تأسیس تجاری و مسکونی و حتی ساختمان‌های قدیمی در میان انبوه رقبا حضور دارند. این ساختمان‌ها وقتی می‌توانند از رقبای خود در منطقه جایگاه اقتصادی و تجاری بالاتری داشته باشند که صاحب نام و نشان شناخته ‌شده باشند. ساختمان‌هایی که در نزد مردم شناخته ‌شده هستند، قاعدتاً مسیر ارزش‌آفرینی بهتری را تجربه می‌کنند. گروه مهندسی نیکان مجری مستقیم خدمات مشاوره برندینگ ساختمان است. این گروه در زمینه برندینگ انواع ساختمان‌های مسکونی و تجاری و حتی مکان‌های اقتصادی و صنعتی و گردشگری فعالیت می‌کند.