چکیده
وظایف شرکت مدیریت ساختمان در مجتمع های مسکونی، اداری و تجاری طیف وسیعی از خدمات را در بر گرفته که توسط مدیر ساختمان اجرا میشود.
مقدمه
در طول دهه اخیر شاهد تغییراتی در سبک ساخت و ساز ساختمان های نوساز و تبدیل ساخت سنتی به ساختمان های لوکس بوده ایم. سازندگان برند در سازه هایشان سعی می کنند تمامی امکانات رفاهی را لحاظ و ساختمانی لوکس و درخور تولید نمایند. اما بعضاً به دلیل عدم رشد فرهنگ آپارتمان نشینی برخی بهره برداران متناسب با یک ساختمان فاخر و همچنین عدم وجود مدیری حرفه ای و هماهنگ کننده در شروع بهره برداری ساختمان، ناهنجاری هایی بوجود آمده است.در شروع سکونت و بهره برداری از یک مجتمع، این ناهنجاری ها قطعاً صدمات جبران ناپذیری به حس اطمینان و اعتماد ساکنین زده و در ادامه ایام سکونت با افرادی گارد گرفته و لجوج در تعامل خواهیم بود.
استفاده از یک شرکت مدیریت ساختمان حرفه ای در ابتدای بهره برداری یا در طول آن که بخوبی به وظایف خود عمل می نماید، موجب جلوگیری از برخوردهای غیر ضروری ساکنین و مالکین با یکدیگر شده و فضایی سرشار از نشاط و امید برای استفاده کنندگان به ارمغان می آورد.
از سوی دیگر خانه محلی برای داشتن بسیاری مواهب از جمله رفاه و برخورداری از جدیدترین امکانات و امنیت در زندگی، سکونت در خانه ای مناسب، بهره مند ساختن خانواده و فرزندان از بیشترین امتیازها، کسب احترام و عزت است. هدف نهایی زندگی کامیابی است و دیدن آنکه زندگی پیوسته شادمانه تر و رضایت بخش تر می شود. کامیابی و موفقیت یک نگرش است، یک باور و یک عادت است. موفقیت در داشتن خانه یا محل کاری این چنینی همانند امور دیگر نیازمند مدیریت اصولی و صحیح می باشد.
توسعه مهندسی نیکان جهت حمایت از سبک زندگی و شان حرفه ای افراد موفق، به عنوان مدیر ساختمان ، برای ایشان سکونتگاه های درخور مهیا می سازد.
مدیریت ساختمان کلیه اقدامات اداری ، مالی ، خدماتی و حقوقی است که حقوق مالکین و خدمات مورد انتظار آنان را نسبت به یکدیگر ، به محل کار یا سکونت ، پیگیری و به انجام میرساند.
- تهیه و تنظیم پیش نویس اساسنامه و آئین نامه های سکونت یا فعالیت ساختمان با نظر مالکین و بهره برداران محترم و براساس قوانین جاری کشور
بهره برداران یک مجموعه ساختمانی به جهت استفاده از یکسری امکانات بصورت مشترک گرد آمدهاند، لذا تنظیم اساسنامه بیشتر از هر مورد دیگری جز ملزومات اجرایی یک مجتمع و مدیریت ساختمان است. اساسنامه حق و حقوق ساختمان، مالکین، بهره برداران و مدیر ساختمان نسبت به یکدیگر را مشخص می کند.
- تشکیل مجامع عمومی و فوق العاده به در خواست هیأت مدیره ساختمان
- جمع داری اموال مجموعه و بازدید دوره ای ساختمان
جمع داری و آماردهی اموال مجموعه جزء اولین اقدامهای یک مدیر ساختمان است. داراییهای مالی و مادی یکی از مهم ترین سرمایه های یک نهاد یا فرد محسوب می شود. مهم ترین هدفی که جمع داری اموال به دنبال آن است حفظ و استفاده صحیح از اموال است. یکی از نکات بسیار مهم در برندینگ ساختمان نیز ثبت شناسنامه کالا ها و محاسبه عمر مفید آن ها است.
- جمعآوری اطلاعات و مستندات و تهیه شناسنامه فنی ساختمان
مستندات به مجموعه اسنادی مانند شناسنامه فنی ساختمان، فهرست اموال، مستندات فنی تعمیرات و نگهداری، صورت بدهی ها و پرداختیهایی مثل قبوض انرژی مصرف شده (آب،برق،گاز)، مالیات، پایان کار و پرداختی پسماند های شهرداری و … اطلاق شده که به دو دسته مستندات عمومی و مستندات خصوصی تقسیم می شوند.
- بودجه بندی، نگهداری و کنترل حساب ها
این بخش بودجه بندی کلیه هزینه های ثابت و متغیر و ذخیره اضطراری، انجام کلیه دریافت ها و پرداخت ها، نگهداری حساب های مالی و صندوق ساختمان را شامل می شود. حسابداری به صورت سنتی یا با استفاده از سیستم آنلاین مالی حرفه ای مدیریت ساختمان می تواند انجام پذیرد.
- امور حقوقی
در صورت بروز مشکل یا عدم پرداخت عامدانه شارژ، مدیر ساختمان رأسا یا با استفاده از مشاورین شرکت که از اعضاء کانون وکلاء دادگستری می باشند، اقدام به رفع می نماید. رفع معارضان احتمالی، اخذ مفاصاحساب های لازم از ارگان ها، اخذ کلیه مجوزهای لازم از وظایف شرکت مدیریت ساختمان می باشد.
- تهیه بیمه نامه های لازم
انجام به موقع و با پوشش مناسب تمامی بیمه های لازم یک ساختمان از وظایف شرکت مدیریت ساختمان است. بیمه هایی از قبیل: آتش سوزی، مسئولیت، آسانسور و …
همچنین شرکت مدیریت ساختمان می بایست مسئولیت خود را در قبال ساختمان، مالکین و هیأت مدیره ساختمان، نیروی انسانی شاغل در ساختمان و افراد ثالث بیمه نماید.
- امور دیگر
راه اندازی مراکز تماس جهت ثبت نظرات ، درخواست ها و اعلانات
- ساختمان
- مقاوم سازی
- تعمیرات، شستشو و نگهداری نما
- تعمیرات و نگهداری مشاعات (بام، راه پله، راهروها، پارکینگ، لابی، حیاط و محوطه و …)
- بروز رسانی و ارتقاء ساختمانی مشاعات
- تأسیسات
- تأسیسات مکانیکی
سیستم سرمایش / گرمایش و کلیه تجهیزات مربوطه در موتورخانه و بام – موتورخانه و تصفیه خانه استخر – اگزاست ها – پمپ خانه و مخازن آبرسانی و سیستم اطفاء حریق
2. تأسیسات برقی
سیستم توزیع برق(تابلوها)، سیستم روشنایی و نورپردازی، آنتن مرکزی، آیفون، دوربین مداربسته، اعلام حریق، ارتینگ و …
3. سیستم برق اضطراری
دیزل ژنراتور و تابلوهای مرتبط
4. سیستم هوشمند و BMS و مدیریت مصرف انرژی
5. شبکه و کامپیوتر
6. آسانسور و پله برقی
7. تأسیسات ویژه
- سیستم مکانیزه پارکینگ، روف ماشین، کلایمبر و …
لطفاً جهت اطلاع از خدمات این بخش از صفحه خدمات مدیریت ساختمان و خدمات مدیریت بهره برداری بازدید فرمایید.
خدمات مدیریت ساختمان
این خدمات در حوزههای سازه ، معماری و معماری داخلی ، تاسیسات مکانیکی و برقی ، دکوراسیون ، آکوستیک و الکتروآکوستیک و تجهیز در بخش های سیستم های صوت حرفهای، ضبط و پخش تصویر ، نورپردازی عمومی و تخصصی ارائه می شود.
خدمات مدیریت بهره برداری
استقلال مدیریت بهره برداری از گروه سازندگان نه تنها در اجرا و اتمام پروژه مشکلی ایجاد نکرده بلکه می تواند انجام هرچه هوشمندانه تر و حرفه ای تر این فعالیت را برای سرمایه گذاران تضمین نماید.
مشاوره رایگان
همکاری با یک تیم حرفه ای طراحی و ساخت ویلا با سابقه کار زیاد و درخشان شما را در رسیدن به رویایتان یاری می کند.
لطفاً جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان در خصوص طراحی و ساخت ویلا با شماره 97 87 77 88 – 021 بگیرید.
نتیجهگیری
استفاده از یک شرکت مدیریت ساختمان حرفه ای در ابتدای بهره برداری یا در طول آن که بخوبی به وظایف خود عمل می نماید، موجب جلوگیری از برخوردهای غیر ضروری ساکنین و مالکین با یکدیگر شده و فضایی سرشار از نشاط و امید برای استفاده کنندگان به ارمغان می آورد.
برای مدیریت ساختمانهای خود، گروه فنی مهندسی نیکان آماده ارائه خدمات کامل به شما عزیزان هستند.
خدمات بسیار جالبی ارائه میکنید . مقاله مفیدی بود
سپاس از وقتی که برای مطالعه مقاله گذاشتید.