سیستم پخش تصویر

ایجاد فضای بصری پویا در سالن‌‌های کنفرانس و همایش از ایده‌‌های نوین در طراحی چنین فضا‌هایی است. سالن‌‌های کنفرانس و یا همایش ‌میزبان افراد بسیار زیادی هستند و معمولا در جلسات آن‌ها صحبت‌‌های مهم و کلیدی در جریان است. لذا لازم است تا تما‌می‌ مخاطبان و افراد حاضر در جلسه تسلط کامل بر موضوع کنفرانس داشته باشند. استفاده مناسب از سیستم‌های سالن‌‌های کنفرانس در ایجاد چنین تعاملی کاملا تاثیرگذار است.

سیستم پخش تصویر یکی از اجزای اساسی تجهیزات سالن کنفرانس است که به شرکت‌کنندگان این امکان را می‌دهد تا اطلاعات را به وضوح مشاهده کرده و به جلسات بهتری شرکت کنند. در ایام گذشته از روش‌‌های کلاسیک برای نمایش عکس و ویدیو با افراد حاضر در جلسه استفاده ‌می‌‌شد. روش‌‌هایی که نمی‌‌توانستند تعامل مناسبی با تما‌می‌ افراد حاضر در جلسه داشته باشند. سیستم‌‌های کلاسیک از کیفیت تصویری مناسبی برخوردار نبودند. در عین حال از توان توزیع یکنواخت صدا در فضای جلسه کنفرانس و یا همایش برخوردار نبودند. اما حالا ایده‌‌های مدرن برای طراحی سیستم پخش تصویر مناسب سالن‌‌های کنفرانس و یا برگزاری همایش‌‌ها طراحی شده است. سیستم‌‌هایی که ‌می‌ توانند برای تک تک افراد حاضر در جلسه کاملاً مفید و کارآمد باشند.

سیستم پخش تصویر سالن همایش

جهت دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

97 87 77 88 – 021

سیستم پخش تصویر اتاق کنفرانس چیست؟

سالن‌های کنفرانس و یا سالن ‌های همایش برای تجمع افراد با محوریت موضوعات تخصصی طراحی ‌می‌‌شوند. افراد در چنین جلساتی حاضر ‌می‌‌شوند تا در جریان موضوعات کلیدی قرار بگیرند. مدیران شرکت‌‌ها و یا اساتید دانشگاهی و… برای مطرح کردن موضوعی همگانی از فضای بزرگ اتاق کنفرانس استفاده ‌می‌‌کنند. قاعدتا چنین فضایی باید قابلیت مناسب نمایش تصاویر و حتی فیلم‌ها را داشته باشد. سیستم پخش تصویر اتاق کنفرانس ابزاری توانمند است که در تعامل با موضوع کنفرانس قادر است تا مجموعه اطلاعات مفید را در اختیار تما‌می‌ شرکت کنندگان در کنفرانس قرار بدهد. گردانندگان کنفرانس‌ها از چنین سیستم‌هایی برای نمایش مناسب عکس، فیلم، پاورپوینت و… استفاده ‌می‌‌کنند.

ایده‌های نوین سیستم پخش تصویر

در ایده‌های نوین از صفحات نمایش بزرگ LED برای پخش تصاویر استفاده ‌می‌‌شود. این صفحات کیفیت تصویر بسیار خوبی دارند و کاملاً در دیدرس واضح تما‌می‌ افراد حاضر در جلسه قرار ‌می‌‌گیرند. در عین حال سیستم پخش تصویر مدرن سالن‌های همایش توانایی ارتباط ساده با لپ تاپ و حتی گوشی موبایل کاربران را دارد. مجریان کنفرانس به راحتی از طریق ارتباط بی‌سیم و با استفاده از ابزار‌های متداول ارتباطی مانند موبایل و لپ تاپ‌ها با چنین سیستم‌هایی ارتباط برقرار ‌می‌‌کنند و به سادگی تصاویر را در اختیار حضار جلسه کنفرانس و همایش قرار خواهند داد.

فضاهای کاربردی سیستم پخش تصویر کدامند؟

سازمان‌‌های متعددی با اهداف گوناگون به سیستم پخش تصویر سالن همایش نیاز دارند. انواع سازمان‌‌های دولتی، خصوصی، دانشگاه‌‌ها، انواع شرکت‌‌ها، فضا‌های بیمارستانی، فرهنگسرا‌ها و… برای برگزاری هر چه بهتر همایش‌‌هایشان از حضور چنین سیستم‌‌هایی استفاده ‌می‌‌کنند. در طراحی این سیستم‌ها از ایده شبکه‌‌های کامپیوتری برای امکان برقراری ارتباط از راه دور مخاطبان در نمایش عکس‌‌ها و فیلم‌ها استفاده شده است. سیستم‌هایی که سطح فراگیری از تعاملی هدفمند با تک تک افراد حاضر در جلسه را ایجاد خواهند کرد.

خدمات طراحی سیستم پخش تصویر

شرکت نیکان از مجریان اصلی و کاملاً حرفه‌ای برای طراحی سیستم پخش تصویر مناسب انواع سالن‌های کنفرانس و همایش است. در گروه نیکان هر سالن کنفرانس و یا همایش در فضایی تخصصی مورد بررسی قرار ‌می‌‌گیرد تا در نهایت بهترین الگوی طراحی مطرح شود. این گروه با استفاده از مدرن‌ترین دستگاه‌های تخصصی انواع سیستم‌های مناسب سالن‌های کنفرانس را پیاده‌سازی ‌می‌‌کند.

اجزای سیستم پخش تصویر

نوع سیستم پخش تصویر سالن‌های همایش و یا کنفرانس‌ها بستگی به روش طراحی آنها دارد. در کل برای طراحی چنین سیستم‌هایی از دو روش استفاده ‌می‌‌شود:

  1. سیستم پخش تصویر همگانی که به شکل ویدئو پروژکتور و پرده نمایش و یا طراحی صفحه نمایش‌های بزرگ اجرا ‌می‌شوند.
  2. سیستم پخش تصویر تخصصی که به شکل مانیتور‌های رو‌میزی و مخصوص هر صندلی اتاق کنفرانس و حتی سالن‌های همایش اجرا ‌می‌شوند.

این دو روش اصول پیاده‌سازی سیستم پخش تصویر سالن‌های همایش هستند. البته گا‌ها از هر دو روش در تلفیقی هماهنگ برای طراحی سیستم پخش تصویر استفاده ‌می‌‌شود. گاهی نیز تنها برای بخش‌هایی از سالن کنفرانس و یا همایش از مانیتور‌های خصوصی استفاده شده و باقی فضا تحت تاثیر صفحه نمایش عمو‌می‌ قرار دارد. جزئیات پیاده‌سازی این دو روش به قرار زیر هستند.

روش اول؛ سیستم پخش همگانی

ویدیو پروژکتورها ملزومات فنی آشنایی در چنین فضا‌های بزرگی هستند. البته نمونه‌‌های قدیمی‌ از امکانات ارتباط فیزیکی محدودی برخوردار بودند. در حال حاضر انواع ویدیو پروژکتور با ایده‌های نوین ارتباط بیسیم طراحی شد‌ه‌اند که به سادگی با گوشی موبایل و لپ‌تاپ شما لینک خواهند شد. برای نمایش تصاویر و فیلم‌ها استفاده ‌می‌شوند و در عین حال از قابلیت کنترل از راه دور با قدرت مانور زیاد در جابجایی تصاویر و فیلم‌ها برخوردار هستند.
صفحات نمایش نیز الگو‌های طراحی متفاوتی دارند. در ساده‌ترین روش‌‌ها بدون استفاده از صفحه نمایش و تنها با الگوی پخش نور در سطح دیوار تاریک شده اتاق، کار ‌می‌‌کنند. اما در ایده‌های حرفه‌ای از انواع پرده نمایش برای وضوح تصویر مناسب استفاده ‌می‌شود. در عین حال این پرده‌ها بدون نیاز به تاریک کردن اتاق قابلیت پخش تصاویر با کیفیت مناسب را دارند. برای این منظور از ویدیو پروژکتورهای اصلاح شده انسی لومن استفاده شده است.

سیستم پخش همگانی

ملاحظات طراحی ویدیو پروژکتور اتاق کنفرانس

  • در طراحی اتاق کنفرانس باید ملاحظات فنی در چگونگی کنترل نور پنجره‌ها صورت بگیرد.
  • نورپردازی داخل سالن باید مناسب با عملکرد سیستم ویدیو پروژکتور طراحی شده باشد.

سیستم پخش تصویر ویدئو پروژکتوری از روش‌های ساده برای طراحی اتاق کنفرانس است. اما در عمل هنگام شرایط اجرای آن با مشکلات متعددی مواجه هستیم. وجود نور در اتاق همایش و یا کنفرانس اصلی‌ترین محدودیت چنین سیستم‌هایی است. حتی بهترین ویدیو پروژکتور‌ها نیز نمی‌توانند کیفیت تصویر مطلوب در پرده نمایش اتاق‌های روشن داشته باشند. در عین حال برای برگزاری بسیاری از جلسات توان کم کردن روشنایی اتاق کنفرانس را نداریم. لذا ایده جداب‌تر و مدرن‌تری مطرح شده است. این ایده طراحی صفحه نمایش‌های بزرگ LED در سالن‌های کنفرانس و همایش است. این صفحه نمایش‌ها از کنار هم قرار گرفتن صفحات کوچکتر و ایجاد یک بستر شبکه مانند ‌میان تما‌می‌ صفحه نمایش‌ها ساخته ‌می‌شوند. تعامل با این صفحات بزرگ نمایشی ساده است. از طرفی نمایش آنها فارغ از نور محیط در بالاترین کیفیت تصویر انجام خواهد شد.

سیستم پخش اختصاصی

روش دوم؛ سیستم پخش تخصصی

در این روش بر روی هر ‌میز اتاق کنفرانس و یا برای هر صندلی در اتاق همایش از یک مانیتور اختصاصی استفاده خواهد شد. در پار‌ه‌ای از موارد نصب یک یا چند سیستم تصویر LED بزرگ در بخش‌‌های مختلف اتاق کنفرانس نیز شامل چنین روش‌‌هایی است. تما‌می‌ این مانیتورها و حتی صفحه نمایش‌های بزرگ LED با یکدیگر تحت شبکه مشترکی کار ‌می‌کنند و اطلاعات نمایش خود را از طریق موبایل و یا لپ تاپ آن‌هم در یک سیستم کنترل از راه دور دریافت ‌می‌نمایند.
مانیتورهای مناسب اتاق‌های کنفرانس معمولاً به شکل نصب پایه ثابت در مقابل دیدگان حضار و با جانمایی مناسب طراحی ‌می‌شوند. البته مدل‌های حرفه‌ای با عنوان مانیتور لیفت طراحی شده‌اند که قابلیت پنهان شدن در ‌میز اتاق کنفرانس را دارند تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود. در بسیاری از اتاق‌های کنفرانس و سالن‌های همایش نیز از صفحه نمایش‌های بزرگ LED استفاده ‌می‌شود که محدودیت‌های پرده پروژکتورهای نمایش تصویر را ندارند. زیرا تحت هر شرایط نور و روشنایی اتاق نمایش مطلوب و کاملاً واضحی دارند.
صفحه نمایش‌های LED با محدودیت اندازه مواجه هستند. نهایت بزرگی این صفحه نمایش‌ها در حالت یکپارچه ۵۲ اینچ است. البته در حال حاضر سری نمایشگر‌های بزرگتر نیز طراحی شده‌اند که هزینه تهیه بسیار بالایی دارند. اما معمولاً برای طراحی صفحه نمایش‌های بزرگتر، از اتصال صفحات کوچکتر LED و ایجاد یک صفحه کاملاً بزرگ و برجسته استفاده ‌می‌شود. با این وجود صفحه‌نمایش‌‌های LED چندان مناسب طراحی سیستم نمایش تصویر فضا‌های بزرگ مانند سالن‌های اجتماعات دانشگاهی و اداره‌جات بزرگتر نیستند.

اجزای سیستم پخش تصویر

شما با هر کدام از این دو روش ‌می‌توانید سیستم پخش تصویر سالن‌های کنفرانس و یا همایش را طراحی کنید. اما در نظر داشته باشید که کیفیت تصویر در کنار کارایی سیستم از اهمیت یکسان برخوردار است. نوع سیستم انتخاب شده باید متناسب با ابعاد و کاربری سالن کنفرانس و یا همایش باشد. با صفحه‌نمایش‌‌های LED کیفیت تصویر خوبی داریم. اما در فضا‌های بزرگ قادر به نمایش واضح برای تما‌می‌ افراد حاضر در همایش نیستیم. در عین حال نصب تعداد زیاد مانیتور ‌می‌تواند بار مالی قابل توجهی داشته باشد.
برای طراحی مناسب سیستم پخش تصویر سالن‌های کنفرانس و همایش‌ها ‌می‌توانید از خدمات مشاوره‌ای تخصصی گروه نیکان استفاده کنید.

روش طراحی سیستم انتقال و کنترل تصاویر در اتاق کنفرانس

در روش‌های کلاسیک انتقال تصاویر بر روی سیستم نمایش سالن کنفرانس بر عهده مدیر کنفرانس و یا اتاق کنترل سالن بود که در مکان مشخصی طراحی می‌شد. در چنین شرایطی فرد مسئول نمایش تصاویر، باید در نزدیکی تجهیزات کنترل سیستم قرار ‌می‌‌گرفت. اما در ایده‌های نوین طراحی سیستم پخش تصویر سالن کنفرانس ملزم به حضور افراد در مکان‌‌های خاصی نیستیم. حالا از پنل‌‌های کنترل پیشرفته VSP برای مدیریت تصاویر در حال پخش سیستم استفاده ‌می‌‌شود. افراد ‌می‌‌توانند در هر فضای سالن با استفاده از این پنل پیشرفته، کنترل دقیق و منظم تصاویر برای پخش سیستم نمایش سالن کنفرانس را در دست بگیرند.
پنل‌های VSP طراحی مدرن با قدرت اتصال کامل برای لینک شدن با انواع تجهیزات را دارند. در طراحی این پنل‌ها از پورت‌‌های ورودی و خروجی متعددی استفاده شده است که از اجتماع انواع کابل برای اتصال انواع دستگاه به سیستم نمایش تصاویر جلوگیری ‌می‌کند. حضور این پنل‌‌ها مدیریت اتاق کنفرانس را ساده خواهد کرد و به مسئول برگزاری کنفرانس و یا همایش اجازه ‌می‌‌دهد تا با دست بازتری در نمایش تصاویر قدرت مانور بهتری داشته باشد.

کنترل تصاویر

قابلیت‌های آنلاین در طراحی سیستم پخش تصویر سالن کنفرانس

در عصر حاضر هرگز نمی‌توانیم از تأثیر عمیق امکانات اینترنتی برای پوشش نیاز‌های متنوع خودمان غافل باشیم. ایده حضور آنلاین یکی دیگر از جذابیت‌های اینترنتی است که تحول بزرگی در چگونگی پیاده‌سازی سیستم پخش تصویر سالن‌های کنفرانس و حتی همایش‌های بزرگ ‌می‌باشد. حالا ‌می‌ توانیم با استفاده از تکنولوژی ارتباط آنلاین در بستر اینترنتی از مهمانان مجازی سالن‌های کنفرانس ‌میزبانی کنیم و یا برای حضار همایش‌ها از سخنرانی‌های مجازی و آنلاین استفاده نماییم. سیستم پخش تصویر با ایده‌های نوین دارای قابلیت برگزاری جلسات آنلاین است تا دیگر محدودیتی از جانب حضور فیزیکی افراد در محل جلسه یا سالن همایش وجود نداشته باشد.

دستیار الکترونیکی در مدیریت جلسات کنفرانس

دستیار الکترونیکی از قابلیت‌های نوین در طراحی سیستم پخش تصویر سالن کنفرانس و یا همایش‌‌ها است. در ایام گذشته مدیران کنفرانس از اپراتور‌ها برای کنترل سیستم نمایش تصویر استفاده ‌می‌کردند. البته گاهی ایجاد تعامل ‌میان شخص مدیر و اپراتور دستگاه نمایش با مشکلاتی مانند عدم هماهنگی همراه بوده است. اما در ایده‌های نوین از قابلیت دستیار الکترونیکی برای کنترل نمایش تصاویر استفاده شده است. چرا که حالا در تعاملی ساده شخص مدیر همایش ‌می‌تواند کنترل پخش تصاویر را در اختیار داشته باشد.

نتیجه‌گیری

سیستم پخش تصویر از الزامات کلیدی در طراحی سالن‌های کنفرانس و البته همایش‌های بزرگ است. بدون حضور سیستم پخش تصویر نمی‌‌توانیم تعامل هدفمند ‌میان حضار و مدیریت همایش داشته باشیم.
گروه نیکان مجری حرفه‌ای پیاده‌سازی سیستم‌های نوین نمایش تصاویر در فضا‌های بزرگ مانند اتاق‌های کنفرانس و البته سالن همایش است. مهندسین نیکان با در نظر گرفتن نوع سالن کنفرانس و همچنین الگوی کاربری و تامین قابلیت‌ها با در نظر گرفتن برنامه بودجه بندی شده روش طراحی جامع برای ایجاد سیستم مناسب پخش تصویر در انواع سالن های همایش و اتاق های کنفرانس را طراحی میکنند. برای این منظور می توانید از خدمات مشاوره تخصصی کارشناسان گروه نیکان استفاده کنید.