چکیده

[/fusion_title]

باغ ویلا یک ساختمان ویلایی است که اطراف آن را باغی با فضایی بزرگ، سبز و پر از گیاهان، درخت‌ها و گل‌ها احاطه کرده است. باغ ویلاها به دلیل وجود همین فضای سبز وسیع اطرافشان، پرطرفدار و محبوب هستند و در واقع، نیاز به نگهداری ویژه‌ای هم دارند. یک باغ ویلا می‌تواند در هر شرایط اقلیمی بنا شود و محدودیتی در ابعاد آن وجود ندارد. باغ‌هایی هستند که ابعادی بسیار بزرگی دارند و ساختمان ویلایی مجلل و عظیمی در آن‌ها ساخته شده و برعکس، باغ ویلاها می‌توانند در فضاهای کوچک هم ساخته شوند. همچنین پوشش گیاهی باغ ویلاها می‌تواند از هر نوع گیاه و درختی باشد، اما به طور معمول، مردم دوست دارند تا ویلای آن‌ها با درختان میوه احاطه شود.
ما در این مقاله به بررسی مراحل طراحی و ساخت باغ ویلا و نکات قابل توجه در مورد آن می‌پردازیم.

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]

شرایط ساخت ویلا باغ

مهم‌ترین مسئله‌ای که قبل از ساخت باغ ویلا در یک زمین باید به آن توجه کرد، نوع کاربری آن زمین است. نوع کاربری یک زمین توسط شهرداری منطقه تعیین و مشخص می‌شود و کاربری هر زمین قبل از فروش آن، باید مشخص باشد؛ این کاربری در واقع تعیین کننده آن است که در یک زمین، چه نوع فعالیت‌هایی می‌توان انجام داد. به عنوان مثال زمینی که در آن گیاهان خوراکی کشت می‌شود، کاربری کشاورزی دارد و ساخت و ساز ویلا در زمین‌های کشاورزی ممنوع است.

با این تفاسیر، قبل از خرید یک زمین به منظور ساخت باغ ویلا، باید ابتدا کاربری آن را مشخص کرد، تا در آینده برای اخذ مجوز و سایر اقدامات، به مشکل برنخوریم. بهترین روش برای مشخص کردن کاربری یک زمین، مراجعه به شهرداری منطقه و سازمان‌های مربوط به ساخت و ساز است، چرا که ساخت و ساز در زمینی که کاربری متفاوتی دارد، غیرقانونی بوده و عواقب زیادی به همراه دارد.
با این حال، برای ساخت ویلا در باغ لازم است تا ابتدا مجوز تغییر کاربری زمین را دریافت کرد و سپس نوبت به مرحله اخذ مجوز ساخت و ساز ویلا می‌رسد؛ تنها پس از دریافت تمام مجوزهای لازم است که می‌توان در زمین مورد نظر ویلا ساخت.

چجوری باغ ویلامو بسازم؟

طعم موفقیت را بچشید! با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان ما در زمینه طراحی باغ ویلا بهره ببرید.

97 87 77 88 – 021

مراحل طراحی باغ ویلا

خدمات مشاوره طراحی باغ ویلا و محوطه سازی ویلا باغ

طراحی ویلا باغ به صورت شخصی توسط خود کارفرما، نیازمند صرف هزینه بالا و همچنین مدت زمان خیلی بیشتری است. واگذاری معماری ویلا در ساخت ویلا باغ به افراد متخصص و با تجربه هزینه ساخت رو تا ۳۵ درصد و مدت زمان ساخت ویلا رو تا ۷۰ درصد کاهش می دهد. مشاوره با مهندسین ما کاملا رایگان می باشد.

ساخت باغ ویلا

طرح‌های مختلف باغ ویلا

در طراحی باغ ویلا، بسیاری از افراد خواهان آن هستند تا از الگوهای مختلفی که برای طراحی نمای ساختمان، طراحی داخلی و همچنان طراحی باغ و محوطه سازی وجود دارند، استفاده کرده تا مطمئن باشند که باغ ویلا طراحی شده از تمامی اصول ظاهری هنری، هارمونی رنگ و هماهنگی قرارگیری اجسام برخوردار است. این طرح‌های مختلف باغ ویلا، مربوط به سبک‌های گوناگون معماری همچون معماری شرق آسیا، معماری انگلیسی، معماری فرانسوی و معماری ایرانی است.
این روزها عمده مردم از سبک‌های تلفیقی اروپایی برای طراحی باغ ویلا خود استفاده کرده، که به سبک مدرن امروزی بسیار نزدیک هستند. استفاده از استخرهای بزرگ و همچنین مسیرهای سنگ‌فرش می‌تواند المان‌های مهمی از طراحی باغ ویلای مدرن باشد.
همچنین سبک سنتی ایرانی نیز در بین بسیاری از مردم طرفدار پیدا کرده و بسیاری از افراد، به سمت طراحی باغ ویلای سنتی می‌روند. در طراحی باغ ویلای سنتی ایرانی از حوض‌ها و جوی‌ها، کاشی‌کاری‌ها و آینه‌ها استفاده زیادی می‌شود.

طراحی باغ ویلا مدرن
باغ ویلا کوچک

نتیجه‌گیری

مراحل طراحی باغ ویلا از اصول خاصی برخوردار است که برای انجام آن‌ها، بهره‌گیری از نظر متخصصان این زمینه بسیار مهم می‌باشد. ویلا باغ شما قرار است محلی برای دورهمی با خانواده و دوستان و محفلی برای آرامش و قرار شما باشد، پس این مهم است که تمامی مراحل ساخت آن از صفر تا صد، درست و روی اصول پیش برود تا در آینده، هیچ مشکلی برای شما و باغ ویلا به وجود نیاید.