طراحی مطب دندانپزشکی خانم دکتر جنیدی

طراحی مطب دندانپزشکی خانم دکتر جنیدی یکی دیگر از پروژه های درمانی مربوط به طراحی داخلی مطب پزشکی توسط شرکت توسعه مهندسی نیکان است که مشخصات این پروژه در روبرو آمده است.

  • پروژه : معماری داخلی

  • زیربنا : 4 طبقه به مساحت 390 متر مربع
  • موقعیت : تهران، میدان امام حسین

  • سال اجرا : 1388
تصاویر پروژه

تاثیر طراحی داخلی بر سلامت بیماران

طبق تحقیقات انجام شده زیبایی‌شناسی بهتر در فضاهای درمانی می‌تواند بیماران شادتر و سالم‌تری ایجاد کند، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد طراحی داخلی مطب پزشکی می‌تواند بخشی از روند درمان باشد و همچنین شواهد بالینی نشان می‌دهد که طراحی بهتر می‌تواند سلامتی بیماران را بهبود دهد و این طراحی زیباشناختی به بهبود روحیه بیماران نیز کمک می کند.

10 ایده طراحی داخلی برای مطب پزشکی

  1. زیبایی شناسی جسورانه ایجاد کنید

فضای داخلی مطب اولین برداشت شما از ورود به یک مرکز درمانی است. دیدن زیبایی‌های جسورانه بلافاصله این احساس را در شما ایجاد می کند که این مکان با سایر مطب ها یا کلینیک های پزشکی متفاوت است. طرح‌های واضح می‌توانند حس کلی اتاق را افزایش دهند و در عین حال به کاهش هر گونه اضطراب مرتبط با رفتن به بیمارستان یا مراکز پزشکی کمک کنند.

  1. به یک موضوع کلی بچسبید

قرار دادن طرح‌های بسیار زیاد در یک اتاق می‌تواند ظاهری شلوغ ایجاد کند و اتاق را کوچک‌تر و درهم‌ نشان دهد. مدرن، معاصر، روستایی، رنگارنگ و کسل کننده به خوبی با هم ترکیب نمی شوند. یکی را انتخاب کن. هدف طراحی مطب پزشکی ایجاد فضایی پر از آرامش است. طرح های شلوغ اغلب دقیقا برعکس عمل می کنند و سردرگمی و استرس ایجاد می کنند.

  1. طرح ها را تقسیم بندی کنید

توصیه نمی شود که چندین طراحی را در یک اتاق قرار دهید. با این حال، می توانید انواع مختلفی از طرح ها را در اتاق های مختلف آزمایش کنید. به عنوان مثال دو نمونه واضح از این می‌توان کاشی‌های آکوستیک هندسی در اتاق انتظار بزرگسالان و یک نقاشی دیواری کارتونی در بخشی از یک مرکز فقط برای کودکان باشد.

  1. بدانید چه زمانی از رنگ استفاده کنید

دانستن زمان استفاده از رنگ می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. به طور خاص، استفاده از رنگ های روشن در بیمارستان کودکان ایده فوق العاده ای است.

  1. روی مناطق انتظار تمرکز کنید

بیایید فضاهای انتظار مطب پزشکی خود را متفاوت جلوه دهیم و احساس جذابیت بیشتری به مراجعه کننده بدهیم. رنگ باید به مبلمان و دکوراسیون اتاق انتظار اضافه شود، صندلی ها باید راحت و در عین حال به راحتی تمیز شوند، و دیوارها باید در عین مدرن بودن و کمک به کاهش سر و صدا، جلوه بصری زیبایی داشته باشند.

     6. تعادل عملکرد

مطب های پزشکی و در کل مراکز درمانی باید قابلیت دسترسی به صندلی چرخدار را در پلان های طبقه خود بگنجانند. کاناپه‌ها، میزها و صندلی‌ها را می‌توان به‌گونه‌ای قرار داد که به افراد با تحرک محدود اجازه دهد مانند دیگران از طراحی اتاق‌ها لذت ببرند.

  1. فضای باز را به داخل بیاورید

وجود گل و گیاه در ورودی یک مرکز مراقبت های بهداشتی امکان انتقال یکپارچه از فضای باز به داخل مراکز درمانی را فراهم می کند. الزامی نیست که حتما نزدیک درب ورود استفاده شود، شما می توانید این عناصر طبیعت را در سرتاسر فضاها قرار دهید.

  1. فضاهای خصوصی را ساکت نگه دارید

فضاهای خصوصی در مطب‌ها و انواع دیگر مراکز درمانی وجود دارد. اینها اتاق هایی هستند که خانواده ها در آن گفتگوهای مهمی انجام می دهند و تصمیمات بالقوه تغییر زندگی را می گیرند. این فضاها باید با طراحی داخلی کمرنگ شود.

  1. بهره وری اداری را بهینه کنید

بیشتر نکات تا به حال بر روی بیمار و بازدیدکننده متمرکز بوده است. با این حال، نمی‌توان از طراحی فضاها برای  کارمندان و سایر افرادی که در این مرکز کار می‌کنند، بگذریم.

  1. استفاده از متریال مناسب

در نهایت، و مسلماً مهمترین نکته، انتخاب مناسب متریال است. یک طرح خوب با متریال نامناسب در اجرا به زمین می‌خورد و برعکس.

برنامه ریزی طراحی داخلی برای یک مرکز بزرگ می تواند یک کار دلهره آور باشد. با این حال، داشتن یک متخصص در کنارتان، یک دلگرمی ایجاد می کند که فرآیند را آسان تر می کند. برای شروع امروز با ما تماس بگیرید تا یک قدم به اهداف طراحی مطب پزشکی خود نزدیکتر شوید.

پروژه‌های درمانی ورزشی آموزشی