طراحی ویلا شخصی گرمسار سمنان

طراحی ویلا شخصی گرمسار سمنان از پروژه‌های مربوط به طراحی ویلا است که توسط شرکت توسعه مهندسی نیکان پیاده‌سازی شده است که به شرح مشخصات پروژه می پردازیم.

  • پروژه : معماری داخلی، چیدمان، دکوراسیون

  • زیربنا : ۳۵۰ متر مربع در سه طبقه ویلایی

  • موقعیت : سمنان، گرمسار

  • سال اجرا : 88

تصاویر پروژه

طراحی ویلا شخصی

در زیر شش نکته وجود دارد که به طراح شما کمک می کند تا طراحی ویلا شخصی کاملی را برای خانواده شما ایجاد کند.

۱) ساده شروع کنید.

برای شروع تصمیم گیری در مورد طراحی ویلا شخصی خود نیازی به نرم افزار فانتزی ندارید. در واقع، تنها چیزی که نیاز دارید یک مداد و یک تکه کاغذ است. ایده های خود را ترسیم کنید ایده پردازی. فهرستی از ویژگی هایی که می خواهید هر اتاق داشته باشد تهیه کنید. فقط ایده های خود را از ذهن خود خارج کنید و روی کاغذ بیاورید. حتی طرح های خشن می توانند به تیم طراحی خانه شما کمک کنند تا بفهمند شما چه می خواهید.

۲) به آینده فکر کنید

آیا در سال های آینده بچه دار شدن دارید یا قصد دارید؟ آیا پدر و مادر پیری دارید؟ اگر چنین است، باید در مورد اسکان دادن اعضای نزدیک خانواده در سناریوهای مختلف فکر کنید، مانند اسکان دادن نوه‌ها و پدربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها، مراقبت از والدین مسن – حتی اسکان دادن خانواده بزرگ برای مناسبت‌های تعطیلات.

۳) توجه به موقعیت و جهت زمین

حتما توپوگرافی، اندازه و بهترین ویژگی های قطعه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر قسمت شما مشرف به منظره طبیعت است، ممکن است انتخاب کنید که رو به اتاق نشیمن به سمت این ویژگی قرار بگیرید تا اعضای خانواده شما بتوانند طبیعت را در عمل تماشا کنند. از طرف دیگر، اگر یک نهر دارید که در ملک شما جاری است، ممکن است اتاق خواب‌ها را در نزدیکی نهر قرار دهید تا بتوانید هنگام خواب از صدای زیبای آب جاری لذت ببرید.

علاوه بر این که به این فکر کنید که کدام پنجره ها باید به بهترین منظره خانه رو به رو شوند، باید در نظر بگیرید که آیا زمین شیب دار است یا خیر. طراحی خانه سفارشی برای یک شیب تند بسیار متفاوت از طراحی برای یک زمین مسطح است.

۴) اولویت بندی ویژگی ها

هنگامی که ایده‌های شما به شکل تقریبی ثبت شد، اولویت‌بندی ویژگی‌های خانه جدید خود را آغاز کنید. طراحی ویلا شخصی می تواند به راحتی از بودجه تجاوز کند. با وجود تجملات زیاد برای انتخاب، مهم است که مهمترین جنبه های طراحی خود را اولویت بندی کنید. به عنوان مثال، اگر همیشه رویای پنجره جعبه ای در آشپزخانه را در سر می‌پرورانید که در آن می توانید گیاهان را بکارید، ممکن است بخواهید آن را به نصب اجاق گاز اولویت دهید.

۵) عملکرد و جریان را در نظر بگیرید

همانطور که شما و طراحتان شروع به همفکری برای محل قرارگیری اتاق های مختلف می‌کنید، در نظر بگیرید که طرح نهایی شما چگونه جریان خواهد داشت و خانواده شما چگونه ممکن است در هر فضا عمل کند. به عنوان مثال، برای کاهش سر و صدا در مکان های خواب، عاقلانه است که اتاق خواب ها را دور از مکان های مشترک خانه قرار دهید. به همین ترتیب، اگر خانواده ای هستید که تمایل به جمع شدن در اطراف آشپزخانه دارید، یک پلان طبقه باز با جریان آسان بین اتاق نشیمن، آشپزخانه و ناهارخوری به خوبی برای شما مناسب است.

۶) انعکاس نور

نور تاثیر قوی بر انسان دارد. نورگیرها هوشمند هستند زیرا نیاز به نور مصنوعی را کاهش می دهند و تا ۳۰ درصد نور بیشتری نسبت به پنجره های عمودی ارائه می دهند.

شرکت نیکان با سابقه درخشان در این زمینه می‌تواند همراه خوبی برای طراحی ویلا شخصی مدنظرتان باشد.

پروژه‌های ویلایی